Nowe autobusy

Informacje o nowych projektach drogowych i komunikacji.

Nowe autobusy

Postautor: Kognakus » 19 lut 2015, 11:22

Kierowcy i pasażerowie MPK Rzeszów chwalą testowego autosana

To zwrotny i wygodny pojazd. Dzięki nowemu silnikowi może konkurować z ekologicznymi autobusami hybrydowymi i na prąd - mówią w MPK.

Autosan sancity 10 LF nie jest nową konstrukcją. Takie autobusy jeżdżą już po drogach m.in. w Rzeszowie. Dzięki unijnej dotacji stolica Podkarpacia kupiła 20 sztuk tego modelu i bardzo je chwali. Autobus, który przez ostatnie tygodnie był testowany przez MPK Rzeszów jest jednak nieco inny.

- Nasze mają silniki Iveco spełniające normę emisji spalin Euro 5. Ten został wyposażony w amerykański silnik Cummins, spełniający surowszą normę Euro 6. Oznacza to, że jest bardzo przyjazny środowisku - mówi Marek Filip, prezes MPK Rzeszów. Testowy autosan zebrał w Rzeszowie bardzo wysokie oceny. - Kierowcy chwalą go za niskie zużycie paliwa i dynamiczny silnik. Ma bardzo dopracowane hamulce, które pozwalają szybko, ale płynnie go zatrzymać - mówi prezes Filip.

Sanocki Autosan zamierza w kolejnych latach stawać do przetargów, jakie na zakup kolejnych autobusów ma organizować miasto. Do 80 nowych mercedesów i autosanów zamierza dokupić jeszcze 100 ekologicznych pojazdów. Zastąpią najstarsze autobusy. - 40 z nich ma 8-10 lat, pozostałe pochodzą z lat 1996-2000. W Europie zachodniej autobusy służą średnio 8 lat. My zakładamy okres 12-15 letni - mówi prezes Filip.


http://www.nowiny24.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20150218/RZESZOW/150219631
Awatar użytkownika
Kognakus
Administrator
Administrator
 
Posty: 275
Na forum od: 20 cze 2014, 21:05
Lokalizacja: Staromieście

Re: Nowe autobusy

Postautor: Kristoff » 19 lut 2015, 14:11

Ciekawe ile MPK zainwestuje w autobusy przegubowe. Na ten moment jest to produkt 'must have', aby zwiększyła się nie tyle płynność komunikacyjna w mieście, ale i przepustowość oraz komfort pasażerów.

@offtopic
A tak swoją drogą to myślę, że kiedy zaczną działać tablice informacyjne na każdym z przystanków, wtedy jeszcze więcej ludzi zacznie korzystać z komunikacji miejskiej. Dodajmy do tego jeszcze wyczekiwane taktowanie, odrobinę czasu na przyzwyczajenie społeczeństwa, rozwój miasta i pojawiają się bardzo duże szanse na sukces tego całego przedsięwzięcia :)
Awatar użytkownika
Kristoff
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 233
Na forum od: 01 lip 2014, 21:35
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Nowe autobusy

Postautor: pioter19 » 28 kwie 2015, 21:30

czy kots wie czy w tym roku beda ogloszone przedargi na nowe autobusy ???
pioter19
Rozkręca się
Rozkręca się
 
Posty: 20
Na forum od: 28 kwie 2015, 0:00

Re: Nowe autobusy

Postautor: pioter19 » 20 maja 2015, 22:34

Mamy na testach solbusa ( lng ) euro 6
pioter19
Rozkręca się
Rozkręca się
 
Posty: 20
Na forum od: 28 kwie 2015, 0:00

Re: Nowe autobusy

Postautor: riko » 22 maja 2015, 15:08

http://supernowosci24.pl/autobus-napedz ... h-zdjecia/
- Co do walorów autobusu nie zdążyliśmy się jeszcze przekonać. Jeździmy nim trzeci dzień i zobaczymy, jakie będą efekty w zużyciu tego gazu – mówił w piątek, 22 maja, Marek Filip, prezes zarządu Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Rzeszowie. – Gaz sprężony ziemny używamy już od 10 lat, ale to jest gaz w innej postaci, ma pewne plusy w stosunku do gazu sprężonego, ponieważ jest to gaz, który ma bardzo niską temperaturę w trakcie skroplenia, wobec tego jest czysty i mniejsze zanieczyszczenia mogą się przedostawać do układu zasilania silnika – wyjaśniał.
Jak mówił prezes MPK w Rzeszowie, jednym z mankamentów sprężonego gazu ziemnego jest długi czas tankowania. W wypadku LNG ma to być szybkie zatankowanie i bardziej dogodne dla pracy w komunikacji miejskiej.
- Gaz przez to, że jest skroplony jest gotowy do tankowania, a CNG trzeba dopiero u klienta sprężyć. Jest to wydatek energetyczny i koszty tego procesu, a tutaj jest to jak gdyby za darmo – mówił Michał Śliżak, dyrektor ds. promocji Lider Trading, producenta autobusu. – Podstawową różnicą jest też to, że zbiornik na gaz w autobusie LNG jest dużo mniejszy, bo lepiej redukuje się objętość gazu i nie jest konieczna budowa tzw. garbu na dachu autobusu. LNG zajmuje 1/3 miejsca tego, co CNG – dodał.
Przedstawiciel producenta autobusu Solbus mówił też o ofercie stałej ceny gazu dla klientów, dzięki której przedsiębiorstwa przez wiele lat nie muszą się martwić o wzrost akcyzy, czy zmianę ceny gazu.
- Decydując się, że przez 10 lat po kupieniu tego autobusu będzie spalał LNG, a nie olej napędowy ma gwarancje, że niezależnie od zmian cen na rynkach i giełdach będzie w każdym kolejnym roku oszczędzał pieniądze – mówił Śliżak. – Jest to też zysk dla miasta, bo gaz jest znacznie czystszym paliwem niż olej napędowy i co prawda diesle spełniające normę Euro 6 już się zbliżyły bardzo do pojazdów gazowych, ale za cenę tego, że stały się bardzo skomplikowane.
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 4639
Na forum od: 04 lut 2015, 13:42
Lokalizacja: RZESZÓW-Staromieście


Wróć do Newsy

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron