Strona 66 z 158

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Post: 04 lut 2019, 23:11
autor: swiety
To byłoby najlepsze rozwiązanie. Najlepiej jakby tunel zaczynał się przed światłami z ul. Morgowa. Największe korki tworzą się przed nimi i ciągną się aż do Asseco.

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Post: 05 lut 2019, 8:01
autor: Doniek
Jeszcze jakby połączyli Sieciecha tyłem tj. za cmentarzem do Lwowskiej to już w ogole cud miód malina ;) Część aut jadących z Łańcuta/Malawy i w druga strone by odpadło.

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Post: 07 lut 2019, 13:35
autor: OloB
Tunel byłby chyba najlepszym rozwiązaniem - estetycznie i użytkowo. Oby się udało rozpocząć tę inwestycję jak najszybciej!
swiety pisze:Najlepiej jakby tunel zaczynał się przed światłami z ul. Morgowa. Największe korki tworzą się przed nimi i ciągną się aż do Asseco.

To prawdopodobnie byłoby już zbyt drogie rozwiązanie. Skrzyżowania z Morgową w takiej formie w ogóle nie powinno tam być. Powinno to być dołączenie Morgowej ze skrętem wyłącznie w prawo, a następnie z nawrotką w kilkaset metrów dalej. Oczywiście powinny być uwzględnione pasy pozwalające na bezpieczne i płynne włączanie się do ruchu.
Wydaje mi się, że na takiej drodze jak nasza "obwodnica" to lepsze rozwiązanie niż skrzyżowania, światła czy ronda. Te powinny funkcjonować ale tylko przy skrzyżowaniu z większymi ulicami.

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Post: 07 lut 2019, 14:14
autor: dStan
Zgadzam się ze zdaniem, że zakaz skrętu w lewo a zamist tego skręt w prawo + nawrót mógłby być częściej stosowany w Rzeszowie. Jeszcze jedno miejsce w którym widziałbym taką nawrotkę, jest za wyjazdem z ul. Grunwaldzkiej pod kładką, w stronę galerii Rzeszów.

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Post: 07 lut 2019, 15:08
autor: Arrival
OloB pisze:Powinno to być dołączenie Morgowej ze skrętem wyłącznie w prawo, a następnie z nawrotką w kilkaset metrów dalej. Oczywiście powinny być uwzględnione pasy pozwalające na bezpieczne i płynne włączanie się do ruchu.
Wydaje mi się, że na takiej drodze jak nasza "obwodnica" to lepsze rozwiązanie niż skrzyżowania, światła czy ronda. Te powinny funkcjonować ale tylko przy skrzyżowaniu z większymi ulicami.


Morgowa kilka razy w ciągu dnia ma ruch na poziomie "większych ulic". Po oddaniu Nowoczesnego Pobitna i kilku innych inwestycji w tym rejonie - zrobi się grubo.
Co z ludźmi skręcającymi w lewo w Morgową jadąc od autostrady? Widoczność jest tam słaba. Co z przejeżdżającymi prosto z Konfederatów w Morgową? Co z pieszymi? Akurat często się poruszam tam rowerem/pieszo i nie ma możliwości przejścia inaczej niż czekając na czerwone światło dla samochodów. Nie da się. W tym rejonie kierowcy już głową są na autostradzie i ani myślą zwolnić czy ustąpić pieszemu.

Nie jestem za światłami co 100 metrów, ale na chwilę obecną te światła są tam bardzo potrzebne. Być może kiedy połączy się Bałtycką z Sieciecha to ruch zmniejszy się na tyle, że będzie można temat przemyśleć. Przypominam, że te światła powstały stosunkowo niedawno i zanim się pojawiły było tam dość niebezpiecznie.

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Post: 07 lut 2019, 16:39
autor: JanzRzeszowa
Trzymam kciuki za tunelem w tym rejonie.
Ale kaktus mi wyrośnie jak Ferenc tam ten tunel zrobi...

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Post: 10 lut 2019, 15:22
autor: kornik
Jestem za tunelem.

Ale nie północ-południe, tylko wschód-zachód. I nie dla samochodów, tylko dla autobusów, rowerów i pieszych. Komunikacja miejska otrzymuje bezkolizyjny przejazd na trasie do centrum. Na dole przystanek, podobnie jak na Rondzie Mogilskim w Krakowie. Do ronda z dwóch stron jest pod górkę, więc dla rowerzystów i pieszych nie ma różnicy, czy różnicę wysokości trzeba będzie pokonać przed czy za rondem. Eliminujemy też bardzo niebezpieczne przejścia i przejazdy.

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Post: 13 lut 2019, 12:22
autor: bogdanoo
http://rzeszow.wyborcza.pl/rzeszow/7,34 ... zacja.html
Miasto ogłosiło przetarg na wybór firmy, która zaprojektuje przebudowę drogi będącej przedłużeniem ul. Warszawskiej w Rzeszowie. Ma być poszerzona do czterech pasów ruchu, zaplanowano też budowę sygnalizacji świetlnej.

Chodzi o przebudowę ponad 900-metrowego odcinka ulicy będącej przedłużeniem Warszawskiej, od dawnej granicy Rzeszowa i Miłocina do obecnej granicy z gminą Głogów Małopolski. – Prezydent Rzeszowa chce, aby wszystkie ulice wylotowe z miasta miały po cztery pasy ruchu. Dlatego też i ta droga, przyłączona 1 stycznia tego roku wraz z sołectwem Miłocin, będzie poszerzana – mówi Maciej Chłodnicki, rzecznik prezydenta Rzeszowa.

Przetarg na wybór firmy, która zaprojektuje przebudowę, został już ogłoszony. Droga, jak już napisaliśmy, na całym odcinku ma zostać poszerzona, z dwóch do czterech pasów ruchu. Rozbudowane mają zostać skrzyżowania ul. Warszawskiej z ul. Myśliwską i ul. Łowiecką. Na skrzyżowaniu Warszawskiej z ul. Myśliwską powstać ma akomodacyjna sygnalizacja świetlna. Częścią przyszłej inwestycji ma być też nowy chodnik (po stronie torów kolejowych) i oświetlenie.

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Post: 13 lut 2019, 16:43
autor: Nikoś
Tylko czemu znów światła na Warszawskiej ? będa chwile wczesniej na tym łączniku do Lubelskiej, mania świateł. Zrobić rondo jak planują np. w Zaczerniu i tyle, sprawny ruch i po kłopocie. A tak korki będa i tylko narzekanie

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Post: 13 lut 2019, 16:58
autor: bogdanoo
Problemem z rondami są większe nakłady inwestycyjne, a tak to zrobią światła "i po kłopocie". Oczywiście to krótkoterminowe, zresztą jak wszystko w obecnych czasach.
Piję tutaj do tego jak planowano w poprzednim wieku (cytat z komentarzy pod jednym z artykułów):
"Duży Ring byl planowany równocześnie z budową COP’u – jak budowano WSK to już wtedy wyrysowano południowy fragment z tyłu za Zakładem czyli nie 30 lat a 86 sześć lat temu to tak w uzupełnie

Kontynując myś planowano i inne drogi przelotowe przez miasto choćby ” wzmocnienie” układu wschód/ zachód tj ul.lwowskiej
Tj.równoległą trase od Łańcuta poprzez Malawe / most przez Wisłok potem estakade nad hetmańską/ dąbrowskiego/ nad koszarami / nad torami i dalej w kierunku zchodnim- co zrobiono do dzisiaj no mały Pikuś

Z tego planu mamy praktycznie : most Zamkowy/ ul kopisto/ al.niepodległości kawałek ulicy niemirskiego i stop na ul leszka czarnego reszta terenów na wschód do : warneńczyka/ olbrachta/ pod Auch’on i dalej systematycznie, chaotycznie zabudowywana bez składu i ładu – nie plete dyrdymałów można przyjechac i podziwac ten totalny burdel z zabudową .
– a w drugą strone kociokwik na pl.Śreniawitów i stop.

I co widzimy no to że planiści w latach 30-tych przewidzieli co bedzie za 80 kilka lat niestety poprzedni ” wodzowie” od
( 1939 i aktualni ) kiszą sie we wlasnym sosie bo nie wiedzą w swoim zaściankowym myśleniu że trasy przelotowe projektuje sie minimum na 100 lat do przodu z pozostawieniem miejsca dla kolejnego pokolenia na rozbudowe ulic – tu i teraz namy cienkie ” Bolki” na złotych taboretach no i mamy cienko stojąc w gigantycznych korkach ; O !"