Strona 63 z 160

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Post: 26 lis 2018, 12:49
autor: bogdanoo
Dziękuje bardzo za ten rzut, już ogarniam jak to ma dokładnie wyglądać.

Zastanawia mnie teraz kwestia samych torów dla PKA do Jasionki, jak oni to chcą rozwiązać bez masakrowania ruchu na tak ważnej drodze, bez robienia wiaduktów o których jeszcze nic nie wiadomo?

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Post: 26 lis 2018, 13:17
autor: Nikoś
Zrobi się tradycyjnie czyli remont drogi a potem rycie na nowo bo o czymś zapomniano w tym przypadku torach i oby to był faktycznie wiadukt a nie przejazd przez droge ze szlabanami :D
Mapka spoko widać teraz dokładniej co i jak

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Post: 26 lis 2018, 13:35
autor: Nikoś
A teraz kilka uwag do tego planu: jadąc od Rzeszowa do węzła
1. Skrzyżowanie Warszawska / Miłocin - zwykła krzyżówka, oby miasto jednak zdecydowało się na rondo chociaż. Bo już teraz tam ciężko się włączyć do ruchu. Tyle że chociaż planowany był? długi pas do skrętu w lewo na Miłocin
2. Za serwisem szyb na tej polanie co tam za jakieś cuda planowane ? rondo ? nowa droga ?
3. Za sklepem z farbami będzie niezła "szykana" mocne podcięcie w prawo całej drogi (na Rzeszów prosta jak nic)
4. Ten lokal przy rondzie pójdzie out ? bo będzie niemal na samym rondzie
5. Szkoda że nikt nie wpadł na pomysł aby zjazd do miejscowości przenieść na to rondo (dorobić tylko kolejny wjazd), tylko kawałek dalej znów krzyżówka
6. Na plus przygotowanie zjazdu do nowej drogi ? po prawej stronie

Generalnie dużo wyburzeń nie ma, zobaczymy kiedy dojdzie do skutku ta przebudowa i czy będzie współpraca miasto - powiat czy każdy sobie

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Post: 26 lis 2018, 13:43
autor: dStan
2. Wydaje mi się, że może to być jakaś pętla autobusowa?
4. Lokal zostaje, do wyburzenia pójdzie budynek znajdujący się na zjeździe na Zaczernie
Obrazek
5. Wydaje mi się że za duży koszt. Trzeba zrobić przejazd kolejowy + dociągnąć łącznik do istniejącej drogi.

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Post: 27 lis 2018, 23:29
autor: bogdanoo
http://czytajrzeszow.pl/?id=1891&idd=4&poz=ml0
Przetarg na przebudowę czterech skrzyżowań o łącznej wartości oszacowanej przez miasto 3,7 mln złotych prawie na pewno ponownie zostanie w całości unieważniony. W zeszłym tygodniu pisaliśmy o otwarciu ofert w sprawie przebudowy czterech kluczowych skrzyżowań w Rzeszowie. Jak już wiadomo do części dotyczącej przebudowy al. Cieplińskiego i al. Piłsudskiego nie zgłosiła się żadna firma. Tę część przetargu od razu unieważniono. Natomiast do pozostałych trzech części obejmujących przebudowę al. Wyzwolenia z al. Okulickiego, al. Niepodległości z al. Armii Krajowej oraz al. Powstańców Warszawy z al. Sikorskiego zgłoszono po jednej ofercie. Niestety, oferty firm są znacznie wyższe niż zakładano.

Gdyby władze miasta zgodziły się na kwoty zaproponowane przez wykonawców, musiałyby zapłacić ok. 11 mln zł zamiast 3,7 mln zł przeznaczonych na ten cel w projekcie przyszłorocznego budżetu.

W ratuszu dowiedzieliśmy się, że przetarg raczej zostanie unieważniony i powtórzony w całości.

- Prawdopodobnie przetarg będzie unieważniony i powtórzony, choć nie ma jeszcze oficjalnej decyzji. Przy takich rozbieżnościach na pewno nie będziemy dopłacać pieniędzy, ponieważ te kwoty są nieuzasadnione - poinformował nas rzecznik prezydenta Maciej Chłodnicki.

Rzecznik prezydenta powiedział również, że miasto w takich sytuacjach ma możliwości dołożenia pewnej kwoty z budżetu (tak jak to było ostatnio w przypadku przebudowy skrzyżowania ul. Obrońców Poczty Gdańskiej z al. Wyzwolenia), ale w rozsądnym wymiarze.

- Owszem miasto może dołożyć brakującą kwotę, ale tylko gdy rozbieżności nie są tak duże jak w tym przypadku. Jeżeli wykonawca oferuje kwotę czterokrotnie wyższą niż miasto, to my nie możemy sobie pozwolić na takie rozdawnictwo - stwierdził rzecznik prezydenta.

Maciej Chłodnicki stwierdził również, że szacunki kosztów inwestycji ustalane przez miasto są dyktowane sytuacją rynkową.

- My ustalamy kosztorysy opierając się na cenach rynkowych i ciężko mi powiedzieć dlaczego oferty są aż tak wysokie. Możliwe, że firmy mają dużo zamówień i dlatego przedstawiają wyższe oferty - powiedział Maciej Chłodnicki.

Jeżeli słowa rzecznika prezydenta się potwierdzą, to dojdzie do już trzeciego przetargu w sprawie przebudowy tych czterech skrzyżowań. Pytanie tylko, co władze miasta mogą jeszcze zrobić, aby następny przetarg został w końcu rozstrzygnięty.

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Post: 02 gru 2018, 14:05
autor: hlasco
Kilka dni temu w UM zapadła decyzja o poszerzeniu Kwiatkowskiego do 4 pasów na odcinku Strażacka-most na Strugu i do 3 pasów na odcinku Strażacka-Cicha. Oj będą protesty...

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Post: 02 gru 2018, 14:22
autor: Pieczarkowy
Ja tego k$!@a nie rozumiem. Zabrali się za remont Granicznej końcem listopada, gdzie za chwile może być pogoda niesprzyjająca remontom i trzeba będzie czekać do wiosny, tak jak rok temu czy dwa z tymi prawoskrętami. Również chyba zabrali się za zjazd z Powstańców w ul. Graniczną, czego raczej na pewno nie zrobią do wiosny... :roll:

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Post: 03 gru 2018, 12:55
autor: OloB
Pewnie w budżecie została kwota do wydania przed końcem roku, więc w gorączce podjęto taką decyzję. Praktyka spotykana w wielu organizacjach, prywatnych i państwowych. Niestety jest ryzyko, że jakość będzie kiepska.
Chyba, że ktoś za bardzo przyzwyczaił się do ocieplenia klimatu i stwierdził, że mrozów i śniegu w tym sezonie nie będzie ;)

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Post: 04 gru 2018, 8:44
autor: jasiop
hlasco pisze:Kilka dni temu w UM zapadła decyzja o poszerzeniu Kwiatkowskiego do 4 pasów na odcinku Strażacka-most na Strugu i do 3 pasów na odcinku Strażacka-Cicha. Oj będą protesty...

1 Czy ta decyzja spowoduje mniejsze korki ? Moim zdaniem nie ... A jeśli tak, to tylko w bardzo minimalnym stopniu.
Korek będzie krótszy, ale szerszy ;-)

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Post: 04 gru 2018, 10:06
autor: Steeler
Nikoś pisze:2. Za serwisem szyb na tej polanie co tam za jakieś cuda planowane ? rondo ? nowa droga ?


Ani rondo, ani nowa droga, ani zatoczka autobusowa, a zawrotka dla pojazdów kołowych.