Plan budowy dróg w Rzeszowie

Informacje o nowych projektach drogowych i komunikacji.

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Postautor: Frodo907 » 13 lut 2019, 19:16

Projekt stałej organizacji ruchu w projekcie przebudowy ulicy JPII na skrzyżowaniu z ul. Budziwojską.
Obrazek
Ponoć rowerzyści to najbardziej roszczeniowa grupa.
1. To teraz powiedzcie mi, jadąc rowerem ul. JPII i chcąc skręcić w prawo, czyli tak jak prowadzi szlak GV co mam zrobić?
2. Jadą od Siedlisk, czyli tak jak prowadzi szlak GV jak ma skręcić w lewo w ul. JPII?
Proszę o konstruktywne odpowiedzi.
Zastanawia mnie jakimi kompetencjami może się pochwalić ekipa w składzie:
Projektant: Stanisław Salabura Specjalność - Konstr. inż
Opracowujący: Aneta Borycka - Drogi
Opracowujący: Aleksander Cena - Drogi
Sprawdzający: Marcin Grabowski - Drogi
Obrazek
Awatar użytkownika
Frodo907
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 879
Na forum od: 08 lip 2015, 19:35
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Postautor: JanzRzeszowa » 13 lut 2019, 20:21

^^ Rowerzyści to nie jest najbardziej roszczeniowa grupa. Wierz mi. I cieszy mnie, że walczycie o swoje.
Co do projektowania, to jesteśmy więźniami starych politechnicznych "nauk" w zakresie budownictwa liniowego. To zielone dziadki, które nie mają pojęcia o nowoczesnym, zrównoważonym transporcie publicznym. Klepią rozwiązania rodem z lat 60-tych.
Co do konkretu... tego skrzyżowania. Trzeba będzie kombinować. Jak to w mieście "przyjaznym rowerzystom", czyli innowacyjnym. Takie rozwiązania tylko zmuszają normalnych rowerzystów (i nie tylko) do kombinowania i łamania prawa.
JanzRzeszowa
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 980
Na forum od: 24 lis 2015, 13:29

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Postautor: bogdanoo » 13 lut 2019, 22:50

http://supernowosci24.pl/przebudowa-czt ... kosztowna/
RZESZÓW. Chodzi o skrzyżowania przy: al. Powstańców Warszawy i Sikorskiego, Piłsudskiego i Cieplińskiego, Wyzwolenia i Okulickiego oraz Niepodległości i Armii Krajowej.

Mówi się, że do trzech razy sztuka, lecz w tym przypadku niekoniecznie. Ratusz liczył, że w trzecim już przetargu na przebudowę czterech kluczowych dla komunikacji skrzyżowań w Rzeszowie oferty nie będą przekraczać pierwotnych finansowych założeń. Stało się inaczej, a wykonawcy znowu zażądali więcej niż oferuje miasto. Inwestycja ma ewidentnego pecha.

Od października informujemy czytelników „Super Nowości” o planach ratusza na rozładowanie korków w mieście. Lekarstwem na problemy komunikacyjne miałby być remont czterech kluczowych skrzyżowań, a dokładniej rzecz ujmując dobudowa do nich prawoskrętów. Chodzi o skrzyżowania przy al. Powstańców Warszawy i Sikorskiego, Piłsudskiego i Cieplińskiego, Wyzwolenia i Okulickiego oraz Niepodległości i Armii Krajowej.

Powiedzieć jest łatwo, lecz wykonać nieco trudniej. Do rozpisanego w sierpniu przetargu nie zgłosił się żaden wykonawca, nawet mimo przesunięcia terminu otwarcia ofert z 25 września na 2 października. W związku z tym ratusz konkurs unieważnił i ogłosił kolejny na identycznych zasadach. Drugi przetarg opiewający na kwotę 3,7 mln zł znowu nie wypalił. Tym razem winne okazały się być zbyt wysokie oferty kandydatów, które na wszystkie inwestycje osiągnęły poziom ponad 10 mln zł. Miasto na taką nadpłatę nie chciało się zgodzić. – Nie będziemy akceptować ofert przekraczających 3-krotnie nasze wstępne założenia – mówił w listopadzie Maciej Chłodnicki, rzecznik prezydenta Rzeszowa.

W Wigilię ratusz ogłosił trzeci już przetarg, który opiewał na identyczną kwotę jak w przypadku wcześniejszego konkursu. Kilka dni temu otwarto oferty. – Kwoty proponowane przez firmy w przetargu i tym razem przekroczyły środki jakie zostały zaproponowane – tłumaczy Agnieszka Siwak-Krzywonos z biura prasowego miasta. Np. do przebudowy skrzyżowania al. Powstańców Warszawy z al. Sikorskiego jedna z ofert wyniosła 1 mln 58 tys. zł, natomiast miasto ma na ten cel przeznaczone 430 tys. zł. To spora różnica. Jak sytuacja potoczy się dalej? – W najbliższym czasie podejmiemy decyzję co dalej z inwestycją – informuje Siwak-Krzywonos.
Awatar użytkownika
bogdanoo
Maniak
Maniak
 
Posty: 1315
Na forum od: 25 lis 2017, 21:32

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Postautor: Nikoś » 15 lut 2019, 17:49

Ja na tej krzyżówce widzę lepsze i bardziej poważne błędy
- brak skrętu od Budziwojskiej na JP2 tylko dalej 1 pas
- przystanek a raczej jego imitacja tuż za skrzyżowaniem
- na plus pas do skrętu w prawo
Niby tylko do krzyżówki ma być remont, ale jak już robić to konkretnie i docelowo. Ruch tam spory miejsca by się znalazło tylko chęci brak
Nikoś
Maniak
Maniak
 
Posty: 2322
Na forum od: 05 wrz 2015, 12:09

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Postautor: bogdanoo » 19 lut 2019, 10:22

I dobrze, aż prosi się tam o 4pasy
http://czytajrzeszow.pl/?id=2875&idd=4&poz=ml0
Nowy odcinek ul. Warszawskiej na terenie włączonego od 1 stycznia do Rzeszowa Miłocina zostanie poszerzony do czterech pasów ruchu. Miejscy urzędnicy ogłosili przetarg na opracowanie dokumentacji rozbudowy drogi od starej granicy miasta do nowej granicy z gminą Głogów Młp.

Dokumentacja ma objąć: rozbudowę ul. Warszawskiej na odcinku przyłączonym do Rzeszowa poprzez przedłużenie istniejącego przekroju dwujezdniowego drogi na terenie miasta, przebudowę skrzyżowań ul. Warszawskiej z ul. Myśliwską i ul. Łowiecką wraz z przebudową wlotów tych ulic; budowę chodnika przy ul. Warszawskiej na odcinku od ul. Miłocińskiej do projektowanej rozbudowy ul. Warszawskiej, po stronie terenu kolejowego; rozbudowę odcinków ul. Myśliwskiej i ul. Łowieckiej w rejonie skrzyżowań z ul. Warszawską; budowę akomodacyjnej sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu poszerzanej ul. Warszawskiej z ul. Myśliwską.

Łączna długość dróg przewidzianych do przebudowy wynosi ok. 2150 m, w tym: rozbudowa ul. Warszawskiej do drogi dwujezdniowej na odcinku przyłączonym to ok. 950 m, rozbudowa ul. Myśliwskiej ok. 150 m, a rozbudowa ul. Łowieckiej ok. 100 m. Do tego dojdzie jeszcze budowa chodnika przy ul. Warszawskiej na terenie należącym do miasta przed 1 stycznia br. na odcinku ok. 950 m.

Planowana droga ma mieć dwie jezdnie o szerokości 7 m każda z pasem rozdziału o szerokości od 2,5 do 6 m. Konstrukcja nawierzchni ma być przystosowana do nośności 115 kN na oś. Wzdłuż drogi ma powstać jednostronna, asfaltowa, dwukierunkowa ścieżka rowerowa o efektywnej szerokości min. 2,5 m, a także chodniki o efektywnej szerokości min. 2 m po obu stronach drogi. Nowa jezdnia zostanie dobudowana po stronie wschodniej.

Zadaniem projektantów będzie też zaprojektowanie koniecznych obiektów inżynieryjnych, oświetlenia drogi oraz uzyskanie wszelkich niezbędnych decyzji administracyjnych (w tym decyzji ZRID). Przebudowa drogi pociągnie za sobą także wycinkę drzew i rozbiórkę budynków.

Dokumentacja ma być gotowa do 22 listopada 2019 r. Na oferty wykonawców miasto czeka do 18 marca br.

Rozbudowa obejmie też pozamiejski odcinek dawnej drogi krajowej nr 9, który teraz jest łącznikiem autostrady A4, o długości ok. 2,765 km przebiegający przez trzy miejscowości: Zaczernie, Pogwizdów Nowy i Rudna Mała w powiecie rzeszowskim. Koniec planowanego do rozbudowy odcinka drogi znajduje się na wysokości Szpitala Św. Rodziny w Rudnej Małej. Jak już informowaliśmy początkiem roku, w Starostwie Powiatowym w Rzeszowie podpisano umowę na wykonanie dokumentacji projektowej rozbudowy łącznika A4 od nowych granic miasta do węzła Rzeszów – Północ. Dokumentacja wykonywana na zlecenie powiatu ma powstać do połowy roku, a do 30 września wykonawca będzie ma zrealizować całość zamówienia wraz z uzyskaniem decyzji ZRID z rygorem natychmiastowej wykonalności.

Po opracowaniu dokumentacji zarówno przez powiat jak i przez miasto, każdy z samorządów będzie musiał wykonać własną część inwestycji i ogłosić przetarg na przebudowę.

Z kolei Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział Rzeszów podpisała niedawno umowę na rozbudowę odcinka drogi krajowej nr 9 w Rudnej Małej. Chodzi o fragment drogi o długości 310 metrów pomiędzy węzłem autostrady A4 Rzeszów – Północ, a skrzyżowaniem z drogą wojewódzką nr 869 (tzw. droga lotniskowa). W ciągu 19 miesięcy firma MATBUD ma zaprojektować i wykonać robót budowlane na tym odcinku. Prace mają kosztować niecałe 4 mln zł. Zadaniem wykonawcy będzie m.in. opracowanie koncepcji projektowej i projektu budowlanego, uzyskanie wszystkich zezwoleń oraz wykonanie robót budowlanych.

Przebudowa będzie polegać na poszerzeniu jezdni do 4 pasów ruchu (każdy po 3,5 m) wraz ze wzmocnieniem konstrukcji nawierzchni do 115 kN na oś. Równolegle powstanie nowy odcinek ciągu pieszo-rowerowego o długości 1,26 km.

Docelowo więc cały odcinek trasy prowadzącej w kierunku Warszawy od starej granicy Rzeszowa z Miłocinem, aż do skrzyżowania z drogą lotniskową w Rudnej Małej będzie miał cztery pasy ruchu.
Awatar użytkownika
bogdanoo
Maniak
Maniak
 
Posty: 1315
Na forum od: 25 lis 2017, 21:32

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Postautor: Tomasz » 19 lut 2019, 12:54

Czy coś wiadomo o ulicy łączącej ulicę Lwowską z Załężem gdzies na wysokości Małopolskiej? Miała tam być taka mała obwodnica, która na pewno by się tam przydala.
Tomasz
Bywalec+
Bywalec+
 
Posty: 90
Na forum od: 09 lut 2015, 22:34
Lokalizacja: Staromieście

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Postautor: Frodo907 » 19 lut 2019, 13:59

Jeśli chodzi o przedłużenie Warszawskiej to projekt krótko opisany jest http://rowery.rzeszow.pl/miejskie-inwestycje-widziane-z-perspektywy-rowerzysty/. Można pobrać z niego pdf'a z projektem wykonawczym.
Obrazek
Awatar użytkownika
Frodo907
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 879
Na forum od: 08 lip 2015, 19:35
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Postautor: bogdanoo » 25 lut 2019, 10:30

http://rzeszow.wyborcza.pl/rzeszow/7,34 ... oczac.html
Pod rondem na os. Pobitno jednak tunel. Prace mogłyby się rozpocząć już w 2020 roku

Pobitno, inwestycje RzeszówPoczątkowo miasto skłaniało się ku wiaduktowi, teraz wiadomo, że pod rondem Pobitno powstanie tunel. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, budowa mogłaby się rozpocząć już w przyszłym tygodniu. Szacowany koszt tej inwestycji to kilkanaście milionów złotych.
Rondo Pobitno to jedno z najbardziej obciążonych ruchem miejsc w Rzeszowie. Nie ma dnia, żeby na ulicach przed nim nie tworzyły się ogromne korki. Najgorzej jest w godzinach porannych i około godz. 15 i 16. Wspomniane rondo jest też jednym z najbardziej niebezpiecznych skrzyżowań w Rzeszowie. Niedawno specjaliści z systemu Yanosik opracowali listę najbardziej kolizyjnych miejsc stolicy Podkarpacia. Wynika z niej, że liderem niechlubnego rankingu okazało się właśnie rondo Pobitno. W 2018 roku użytkownicy systemu Yanosik zgłosili tutaj aż 108 kolizji.

W Rzeszowie powstaną skrzyżowania dwupoziomowe
Miasto przymierza się do przebudowy tego miejsca. Najlepszym rozwiązaniem wydaje się budowa wielopoziomowego skrzyżowania. Takie skrzyżowania na terenie Rzeszowa były jedną z ważniejszych z obietnic wyborczych prezydenta Tadeusza Ferenca. Przed październikowymi wyborami zapowiadał, że kilka ważnych skrzyżowań zostanie przebudowanych i zmienionych w dwupoziomowe. Na tej liście znalazły się m.in. rondo Pobitno, gdzie krzyżują się ul. Lwowska, Armii Krajowej i Żołnierzy I Armii Wojska Polskiego, skrzyżowanie Powstańców Warszawy, Rejtana i Sikorskiego oraz Krakowskiej, Witosa i Okulickiego.


Jeżeli faktycznie dojdzie do realizacji tunelu to jest to bardzo dobra wiadomość. Trzymam kciuki, żeby to wypaliło.
Awatar użytkownika
bogdanoo
Maniak
Maniak
 
Posty: 1315
Na forum od: 25 lis 2017, 21:32

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Postautor: iamRZE » 25 lut 2019, 11:00

Andrzej Świder pisze:W imieniu Prezydenta Miasta Rzeszowa (...) informuję, że przygotowywane są niżej wymienione zadania inwestycyjne:
1. Rozbudowa ul. Matysowskiej
2. Budowa odcinka publicznej drogi 1KD-L od istniejącej drogi publicznej drogi gminnej m.in.. na działce nr 5932/12 obr. 222 do granicy miasta Rzeszowa (przedłużenie ul. Łanowej)
3. Rozbudowa ul. Św. Rocha - na odcinku włączonym do Rzeszowa z dniem 01.01.2019 r
4. Budowa publicznych dróg gminnych przy ul. Ciepłowniczej
5. Budowa wielopoziomowego skrzyżowania ulic: Lwowskiej, al. Armii Krajowej, al. Żołnierzy I Armii Wojska Polskiego (Rondo Pobitno)

Źródło.
Awatar użytkownika
iamRZE
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 351
Na forum od: 15 lip 2014, 12:56

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Postautor: bogdanoo » 25 lut 2019, 15:46

^^ bardzo dobrze

bardzo dobrze, że miasto myśli o św Rocha (nowych terenach włączonych), bo jest szansa że zrobią wtedy tą ulicę po całości.
Awatar użytkownika
bogdanoo
Maniak
Maniak
 
Posty: 1315
Na forum od: 25 lis 2017, 21:32

PoprzedniaNastępna

Wróć do Newsy

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości