Plan budowy dróg w Rzeszowie

Informacje o nowych projektach drogowych i komunikacji.

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Postautor: Nikoś » 27 paź 2017, 14:03

Nie trzeba by było budować/ planować takich koromysłów w centrum miasta gdyby powstała Trasa Południowa, a póki co stoi się w korku i tyle.
Dobrze że coś ruszyło w kwestii połączenie Karoliny z Dębicką
Nikoś
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 715
Na forum od: 05 wrz 2015, 11:09

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Postautor: Pieczarkowy » 27 paź 2017, 14:17

Frodo907 pisze:Zaakceptowałby,Twoja propozycję. Ale tak by bezkolizyjna relacja była Powst. Warszawy - I Armii W.P.
Przydały się by tez bezkolizyjne prawoskręty z Powstańców w Lwowską i z Lwowskiej w I Armii W.P.
Chodzi o to by zachęcić kierowców do korzystania z dróg obwodowych a zniechęcać do wjazdu do centrum. To jedna z recept na zmniejszenie korków w centrum.


To Armii Krajowej, a nie Powstańców... ale pomysł jak najbardziej ok. :)
Pieczarkowy
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 511
Na forum od: 27 lut 2015, 17:25

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Postautor: riko » 27 paź 2017, 15:37

http://supernowosci24.pl/dwupoziomowe-s ... e-pobitno/




RZESZÓW. Pomysł budowy wielopoziomowego skrzyżowania w miejscu ronda Pobitno trafił na listę propozycji zadań do przyszłorocznego budżetu.

Rondo Pobitno łączy ulice Lwowską, al. Żołnierzy I Armii Wojska Polskiego i al. Armii Krajowej. Pomysłów na przebudowę tego skrzyżowania było wiele. Z wnioskiem o wybudowanie w tym miejscu skrzyżowania wielopoziomowego zgłosił się do prezydenta Robert Homicki, radny Nowoczesnej. Jest szansa, że inwestycja zostanie wzięta pod uwagę, a w przyszłości zrealizowana.
Na rondzie Pobitno często tworzą się korki. Przyczyniają się do tego również sami kierowcy, którzy nierzadko jadą prawym pasem ronda, mimo że nie zamierzają skręcać w pierwszy zjazd. Z tego powodu tworzą się zatory i dochodzi do kolizji. Na przestrzeni ostatnich lat kilkukrotnie padały propozycje, żeby to skrzyżowanie przebudować. W ubiegłym roku miasto twierdziło, że rondo to jedno z najlepszych rozwiązań i nie było mowy o budowie wielopoziomowego skrzyżowania. Może się okazać, że teraz miasto zmieni zdanie. Skąd taki pomysł? Otóż prezydent Rzeszowa polecił ostatnio swoim urzędnikom, żeby na rzeszowskich ulicach planowali wiadukty. Tadeusz Ferenc piękne drogi z wieloma wiaduktami zobaczył w Holandii, gdzie był w tym miesiącu z delegacją z Rzeszowa podglądać funkcjonowanie autobusów autonomicznych. Tak mu się spodobały te rozwiązania komunikacyjne, że planuje je przenieść do stolicy Podkarpacia.

Znajdą się pieniądze?

Pomysł budowy wielopoziomowego skrzyżowania w miejscu ronda Pobitno trafił na listę propozycji zadań do przyszłorocznego budżetu. – W trakcie prac budżetowych miasto będzie się zastanawiało czy to skrzyżowanie wziąć pod uwagę czy nie, ale oczywiście będziemy walczyć o to, żeby to weszło. Ja się bardzo cieszę z tego, że ta inicjatywa ma wsparcie radnych, m.in. pani Marii Warchoł – mówi radny Robert Homicki. – Rozmawiałem na ten temat zarówno z panią skarbnik, jak i z prezydentem Markiem Ustrobińskim. Nie mówią „nie” temu projektowi. Prezydent Ustrobiński zwrócił uwagę, że bardzo dużo zależy od tego, co się dzieje w najbliższej okolicy ronda i czy akurat źródło korków nie tkwi gdzie indziej. Ja uważam, że właśnie tkwi w tym rondzie.

Zdaniem radnego, optymalnym rozwiązaniem byłoby pozostawić jeden z kierunków jazdy na tym poziomie, który jest, natomiast drugi zrobić pod ziemią. – Czy możliwości geologiczne i techniczne na to pozwalają, tego jeszcze nie wiemy. Pewnie gorszym rozwiązaniem byłoby zbudowanie wiaduktu, głównie ze względów architektoniczno-krajobrazowych – dodaje radny.
Maciej Chłodnicki, rzecznik prasowy prezydenta Rzeszowa, zwraca uwagę, że takie zadanie to wielomilionowa inwestycja, która musi być dobrze przeanalizowana. – To są gigantyczne koszty – mówi.

Blanka Szlachcińska



riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 4636
Na forum od: 04 lut 2015, 13:42
Lokalizacja: RZESZÓW-Staromieście

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Postautor: cherubin » 30 paź 2017, 17:03

Wiadukt na górce - poroniony pomysł robić jeszcze dłuższy podjazd. Wybuduje się wiadukt, a kierowcy będą stać trochę dalej na światłach, na kolejnym skrzyżowaniu. Tu trzeba alternatywnych dróg tj. trasa północna w kierunku Krasnego i ul. Krakowskiej, żeby rozprowadzić ruch z A4 i S19 oraz połączenie ul. Rejtana z Ciepłowniczą.
cherubin
Początkujący
Początkujący
 
Posty: 11
Na forum od: 08 lis 2014, 0:44

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Postautor: jasiop » 30 paź 2017, 17:38

cherubin pisze:... Tu trzeba alternatywnych dróg tj. trasa północna w kierunku Krasnego i ul. Krakowskiej ...

I to, tzn nowe drogi są Twoim zdaniem warunkiem koniecznym (i wystarczającym) by poprawić transport ?
Rz - Nowe Miasto
jasiop
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 495
Na forum od: 18 lis 2014, 21:48

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Postautor: Ole » 28 lis 2017, 12:02

Rzeszów bez ważnych tras komunikacyjnych
Te informacje są niepokojące. Pieniądze unijne w perspektywie budżetowej 2014-2020 mogły zapewnić budowę strategicznych połączeń systemu komunikacyjnego Rzeszowa. Tymczasem żadna z trzech kluczowych inwestycji tego systemu nie ma teraz szans na realizację.

Spóźnienie się przez władze miasta ze skompletowaniem wniosku o dofinansowanie unijne dla budowy południowej obwodnicy Rzeszowa to dopiero początek problemów Rzeszowa w realizacji inwestycji drogowych o fundamentalnym znaczeniu dla miasta. Kilka lat temu rzeszowski ratusz skupił uwagę przede wszystkim na przygotowaniu budowy obwodnicy pod nazwą Droga Południowa i na uzyskaniu dla niej właśnie dofinansowania unijnego. Miała to być sztandarowa inwestycja tej kadencji prezydenta Tadeusza Ferenca. Jednocześnie ratusz przesunął na plan dalszy realizację dwóch innych strategicznych połączeń komunikacyjnych w Rzeszowie. Są to: połączenie wiaduktem nad torami ul. Wyspiańskiego z ul. Hoffmanowej oraz budowa Wisłokostrady w przedłużeniu ul. Rejtana do ul. gen. Maczka. Już wtedy takie postawienie wszystkiego na jedną kartę, czyli na obwodnicę południową, wydawało się decyzją ryzykowną. W kwietniu tego roku mijał ostatni termin składania wniosków o dofinansowanie na wszelkie tego typu inwestycje do 7-letniego budżetu unijnego w latach 2014-2020. Ewentualne niepowodzenie projektu obwodnicy południowej wycenianej na ok. 400 milionów złotych, pozostawiał Rzeszów z niczym. O kolejne dofinansowanie pakietu dużych inwestycji drogowych można będzie wnioskować dopiero w perspektywie następnego budżetu Unii Europejskiej w latach 2022-2027.


Całość na : http://twinn.pl/?idd=2&poz=&rok=2017&pa ... =8&poz=ml1
-------------------------------
Awatar użytkownika
Ole
Moderator
Moderator
 
Posty: 745
Na forum od: 04 lip 2014, 8:23
Lokalizacja: Staromieście

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Postautor: PrezesL » 16 gru 2017, 11:54

Koledzy i Koleżanki,
Czy ktoś z Was posiada informacje bądź mapę jak przebiegać ma trasa południowa (obwodnica)?
Bo miasto w tym tygodniu miało ogłosić jej przebieg a nic nie można znaleść na ten temat!
PrezesL
Świeżak
 
Posty: 3
Na forum od: 11 kwie 2017, 19:40

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Postautor: bogdanoo » 16 gru 2017, 12:05

PrezesL pisze:Koledzy i Koleżanki,
Czy ktoś z Was posiada informacje bądź mapę jak przebiegać ma trasa południowa (obwodnica)?
Bo miasto w tym tygodniu miało ogłosić jej przebieg a nic nie można znaleść na ten temat!



wydaje mi sie ze w tym temacie znajdziesz informacje http://inwestycje-rzeszow.pl/viewtopic.php?f=20&t=564&start=80
Awatar użytkownika
bogdanoo
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 218
Na forum od: 25 lis 2017, 20:32

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Postautor: riko » 16 gru 2017, 14:01

http://www.nowiny24.pl/wiadomosci/rzesz ... ,12763784/




Dodatkowe jezdnie miałyby powstać w rejonie szpitala MSWiA, na rondzie Pobitno i na skrzyżowaniu w rejonie hipermarketu E. Leclerc w Rzeszowie.

Wart 1,5 miliarda złotych, przyszłoroczny budżet Rzeszowa radni uchwalili we wtorek. Klub PO poparł uchwałę, ale jednocześnie zgłosił do niej istotny wniosek inwestycyjny. Dotyczy rozbudowy trzech dużych skrzyżowań. - To rondo Pobitno, a także skrzyżowania ulicy Krakowskiej z Okulickiego i aleją Witosa oraz alei Rejtana, z Powstańców Warszawy, Sikorskiego i Armii Krajowej. W tych miejscach ruch jest bardzo duży i w godzinach szczytu zaczynają się tu korki – mówi Jolanta Kaźmierczak, przewodnicząca klubu radnych PO.

Pomysł radnych zakłada rozbudowę wszystkich trzech krzyżówek o dodatkowy poziom. Dzięki temu samochody, których tor jazdy się przecina nie musiałyby się w tym miejscu zatrzymywać na światłach. W przyszłym roku miałaby powstać dokumentacja rozbudowy. Jej koszt radni PO szacują na około 150 tys. zł dla każdego skrzyżowania. - To pierwszy krok. Następnie w kolejnych latach można by te inwestycje po kolei realizować – mówi Jolanta Kaźmierczak. Radni zwracają uwagę, że zmiany są konieczne także w rejonie ulicy Wyspiańskiego, gdzie w kierunku ulicy Hoffmanowej konieczna jest budowa wiaduktu. - Problem w tym, że drogi na tym odcinku nie da się zbudować bez pozyskania działek, które w tej chwili należą do wojska. Projekt takiego połączenia jest gotowy w 70 procentach, na odcinku od ulicy Wyspiańskiego, przez tory, do zabudowań wojska. Dopiero gdy miasto pozyska brakujące grunty, będzie można go dokończyć i zastanowić się nad datą budowy wiaduktu – mówi Jolanta Kaźmierczak. Miałby on odciążyć ruch w rejonie przejazdów kolejowych przy ulicach Jałowego i Langiewicza.



riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 4636
Na forum od: 04 lut 2015, 13:42
Lokalizacja: RZESZÓW-Staromieście

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Postautor: riko » 21 gru 2017, 15:56

http://supernowosci24.pl/beda-nowe-auto ... rzystanki/




RZESZÓW. Ponad 203 mln zł dotacji na rozwój transportu publicznego w Rzeszowie.

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości podpisała z Miastem Rzeszów dwie umowy o dofinansowanie na rozwój transportu i infrastruktury drogowej. Łącznie obie inwestycje są warte 275,5 mln zł, a dotacja PARP to ponad 203 mln zł. W ramach tych środków mieszkańcy Rzeszowa będą mogli korzystać z nowych autobusów, zmodernizowanych dróg i przystanków.
- Dzięki realizacji projektów mieszkańcy otrzymają m.in. 80 ekologicznych autobusów przystosowanych dla osób niepełnosprawnych, w tym 20 z napędem hybrydowym. Zostaną wybudowane zatoki autobusowe i przystanki z uwzględnieniem udogodnień dla osób niedowidzących. Powstanie ok. 321 km całkowicie nowych lub przebudowanych linii autobusowych w komunikacji miejskiej oraz ok. 2,87 km dróg dla rowerów z infrastrukturą dojazdową m.in. wzdłuż mostów nad Wisłokiem – słyszymy w ratuszu.
Wiosną ma być gotowa dokumentacja projektowa budowy kładek rowerowych przy mostach Narutowicza, Lwowskim i Karpackim wraz z budową nowych ścieżek rowerowych niezbędnych do połączenia istniejących z kładkami.
W ramach projektów rozbudowany zostanie system ITS (m.in. Systemu Obszarowego Sterowania Ruchem Drogowym, System Zarządzania Transportem Publicznym na potrzeby Rzeszowskiego Centrum Komunikacji), utworzone zostanie centrum przesiadkowe – Rzeszowskie Centrum Komunikacji, nastąpi również poprawa infrastruktury rowerowej (ścieżki rowerowe, stojaki na rowery). Mieszkańcy będą szybciej podróżować komunikacją miejską i łatwiej będzie można się przesiąść na inny środek transportu. Znacznie poprawi się mobilność osób niepełnosprawnych. Nowoczesne autobusy, w tym elektryczne, wpłyną pozytywnie na stan powietrza w Rzeszowie.

Blanka Szlachcińska



riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 4636
Na forum od: 04 lut 2015, 13:42
Lokalizacja: RZESZÓW-Staromieście

PoprzedniaNastępna

Wróć do Newsy

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości