Plan budowy dróg w Rzeszowie

Informacje o nowych projektach drogowych i komunikacji.

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Postautor: bogdanoo » 30 paź 2018, 9:28

Te statystyki, a w szczególności wykres z miejscem zamieszkania, a sposobem poruszania powinny zobaczyć władze miasta i odpowiedzieć sobie na pytanie, czy tak powinien wyglądać "udany" transport miejski.
Awatar użytkownika
bogdanoo
Maniak
Maniak
 
Posty: 1315
Na forum od: 25 lis 2017, 21:32

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Postautor: Nikoś » 30 paź 2018, 11:39

Tylko że zamiast zająć się siatka połączeń, to dubluje się linie lub tworzy co raz to nowe lub wydłuża istniejące. A potrzeby pasażerów się zmieniają więc sorry ale dopóki autobus danej linii nie będzie w takcie max 20 minut to nic nie pomoże na transport. A dwa ludzie stają się wygodniejsi i biorą to co lubią a nie muszą.
Nikoś
Maniak
Maniak
 
Posty: 2328
Na forum od: 05 wrz 2015, 12:09

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Postautor: jasiop » 30 paź 2018, 19:44

I non stop słychać z ratusza, że jedynym ratunkiem na korki to szersze ulice i wiadukty ...
Rz - Nowe Miasto
jasiop
Maniak
Maniak
 
Posty: 1443
Na forum od: 18 lis 2014, 22:48

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Postautor: bogdanoo » 31 paź 2018, 10:06

^^ tak też jest i tym razem:
http://rzeszow.wyborcza.pl/rzeszow/7,34 ... 125-tysiec
W dalszej części artykułu, wiceprezydent stwierdza że jedynym sposobem na rozładowanie korków jest budowa wielopoziomowych skrzyżowań i że pierwsze ma powstać na Pobitnie (trwają już prace koncepcyjne).
Awatar użytkownika
bogdanoo
Maniak
Maniak
 
Posty: 1315
Na forum od: 25 lis 2017, 21:32

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Postautor: bogdanoo » 06 lis 2018, 23:52

https://nowiny24.pl/przebuduja-ulice-wi ... r/13635462
3,7 mln zł będzie kosztować przebudowa ulicy Wieniawskiego w Rzeszowie. Drogowcy wybudują tu nowa jezdnię, chodniki i oświetlenie. Wcześniej zmodernizują wszystkie sieci podziemne. Do przetargu na modernizację ulicy Wieniawskiego zgłosiły się trzy firmy. Najtańsza z nich złożyła ofertę wartą 13,7 mln zł. Kolejna propozycja była o około 30 procent wyższa. - Umowę chcemy podpisać jak najszybciej, aby jeszcze w tym roku wykonawca mógł wejść na plac budowy. Na tę inwestycję otrzymamy 85 procent unijnego dofinansowania – mówi Maciej Chłodnicki, rzecznik prezydenta Rzeszowa.
Jezdnia zostanie przebudowana na długości 1,8 km. W pierwszym etapie przebudowy Wieniawskiego drogowcy zajmą się kilometrowym odcinkiem od ulicy Dunikowskiego, w kierunku Słociny. Po zakończeniu robót przeniosą się na odcinek od ulicy Łukasiewicza, do Dunikowskiego. Na całej długości powstanie chodnik szeroki na ponad 2 metry i jezdnia o szerokości 7 metrów. Droga zostanie oświetlona i powstaną przy niej zatoki autobusowe. Wykonawca przebuduje tu wszystkie sieci podziemne, a w rejonie ulic Herberta, Siemaszkowej, Wieniawskiego i Kiepury wybuduje kanalizację sanitarną.
Awatar użytkownika
bogdanoo
Maniak
Maniak
 
Posty: 1315
Na forum od: 25 lis 2017, 21:32

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Postautor: OloB » 07 lis 2018, 13:28

bogdanoo pisze:^^ tak też jest i tym razem:
http://rzeszow.wyborcza.pl/rzeszow/7,34 ... 125-tysiec
W dalszej części artykułu, wiceprezydent stwierdza że jedynym sposobem na rozładowanie korków jest budowa wielopoziomowych skrzyżowań i że pierwsze ma powstać na Pobitnie (trwają już prace koncepcyjne).

Akurat budowa wielopoziomowego skrzyżowania na Pobitnie jest bardzo zasadna :idea:
OloB
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 344
Na forum od: 01 wrz 2015, 11:12

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Postautor: bogdanoo » 10 lis 2018, 19:29

http://rzeszow.wyborcza.pl/rzeszow/7,34 ... rzeba.html
Dwa nowe mosty na południu miasta i inwestycje w komunikację publiczną to zadania, które mają wpłynąć na zmniejszenie korków w Rzeszowie. Ale na to wszystko trzeba czekać, finansowanie jest niepewne, a w korkach stoimy już teraz.
Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

Tuż przed 1 listopada rzeszowskimi ulicami nie sposób było płynnie jechać. Oprócz tradycyjnie zapchanych poruszającymi się w żółwim tempie autami al. Powstańców Warszawy i al. Piłsudskiego zakorkowane były także wylotówki z miasta. Korki tworzyły się nie tylko w godzinach porannego i popołudniowego szczytu komunikacyjnego. W środę, 31 października po godz. 10 kierowy jadący do centrum od strony północnej korek zastawali szybciej niż zwykle. Zazwyczaj tworzy się na rondzie Jana Pawła II i Marszałkowskiej, tym razem problem był już na Warszawskiej, w rejonie zjazdu na al. Wyzwolenia.
Korki na ulicach Rzeszowa
Czytaj także:
125 tysięcy samochodów na rogatkach Rzeszowa. Korki w mieście robią się coraz większe

Rzeszów jest miastem, które rozwija się, w którym ciągle przybywa ludzi i samochodów. Problemy komunikacyjne przed 1 listopada urzędnicy tłumaczyli zbliżającym się dniem Wszystkich Świętych. – Te kłopoty to skutek większej liczby samochodów wjeżdżających do Rzeszowa z okolicznych miejscowości. Sprawdziliśmy to. Zakupy w Rzeszowie ściągają do miasta tysiące ludzi – mówił Maciej Chłodnicki, rzecznik prezydenta Rzeszowa. Według niego system sterowania ruchem w Rzeszowie jest wydolny. – Ale jak znacznie wzrośnie liczba samochodów, to mogą zdarzyć się kłopoty – dodał rzecznik.
Megakorek przed świętami

Jednak urzędnicy, na polecenie prezydenta Tadeusza Ferenca, już po Wszystkich Świętych przeanalizowali ruch w Rzeszowie. – Sprawdziliśmy liczbę pojazdów w mieście w sierpniu, we wrześniu, październiku i kilku pierwszych dniach listopada oraz to, jak się ten ruch odbywał – informuje Marek Ustrobiński, wiceprezydent Rzeszowa, któremu podlegają m.in. sprawy komunikacji. W dni powszednie po rzeszowskich drogach jeździ 145-155 tys. pojazdów. Gorzej było 31 października – wtedy na ulicach było 186 tys. pojazdów, czyli ok. 30 tys. więcej niż zwykle.

Korki na ulicach Rzeszowa - to zdjęcie zrobiliśmy 30.10.2018Korki na ulicach Rzeszowa - to zdjęcie zrobiliśmy 30.10.2018 PATRYK OGORZAŁEK

– To tak jakby do naszego miasta przyjechali samochodami wszyscy mieszkańcy średniej wielkości podkarpackiego miasta. 1 listopada na drogach miejskich mieliśmy 92 tys. pojazdów, ponad połowę mniej niż dzień wcześniej. I to było widoczne, może mniej w rejonie cmentarzy, bo tam się ruch kumulował, ale na innych drogach nie było problemu. Więcej samochodów było też tego dnia na wjazdach i wyjazdach z miasta niż w ruchu miejskim – wylicza Ustrobiński.

Rzeszowianie oczywiście przemieszczali się tego dnia po mieście. W dużej mierze korzystali jednak z komunikacji publicznej. – Widać, że zaczynają się zmieniać zachowania mieszkańców Rzeszowa, którzy częściej korzystają z komunikacji publicznej. I to jest kierunek, w którym chcemy podążać w najbliższych latach. Kolejne inwestycje w komunikację, zakup nowoczesnego taboru, rozbudowa systemu sterowania ruchem, priorytety dla autobusów – tłumaczy wiceprezydent.
Południe czeka na lekarstwo

Same jednak inwestycje w ulepszanie komunikacji publicznej nie zlikwidują problemu korkujących się ulic. Niezbędne są inwestycje drogowe. Które są najpilniejsze?

Marek Ustrobiński w czasie konferencji prasowej dotyczącej wyników Rzeszowskiego Budżetu Obywatelskiego Marek Ustrobiński w czasie konferencji prasowej dotyczącej wyników Rzeszowskiego Budżetu Obywatelskiego PATRYK OGORZAŁEK

– Z naszych analiz ruchu wynika, że te na południe od zapory, czyli od mostu Karpackiego. Potrzebne są tam dwa kolejne mosty. Zdecydowanie złagodziłyby ruch samochodowy np. na al. Powstańców Warszawy, która się korkuje. Jest ona jedynym na południe od centrum połączeniem wschód-zachód. Na północy mamy autostradę, potem drogę lotniskową, mamy ul. Borową, mamy połączenie od ronda Kuronia do ul. Lubelskiej, budujemy teraz połączenie pomiędzy Lubelską a Warszawską, przygotowujemy kontynuację tego zadania, czyli budowę drogi od Warszawskiej do Krakowskiej, która będzie także obsługiwać strefę Dworzysko. Czyli północ miasta jest lepiej zabezpieczona. Teraz czas na południe. Pierwszym zadaniem jest obwodnica południowa – mówi wiceprezydent Ustrobiński.

Na finiszu jest już projekt techniczny tej inwestycji. Do załatwienia jest tylko decyzja środowiskowa, która została oprotestowana przez ekologów. Jeśli uda się tę sprawę rozwiązać, miasto będzie przygotowane do starania się o dofinansowanie tego zadania.

Drugą przeprawą na południe od zapory jest most na granicy Rzeszowa i gminy Boguchwała. Gotowa jest koncepcja takiej inwestycji, która oprócz budowy mostu zakłada także budowę sieci ok. 15 km dróg. To przedsięwzięcie ma być wspólnym zadaniem Rzeszowa, Boguchwały, gminy Lubenia oraz starostwa powiatowego. – W Boguchwale są nowe władze. Będziemy chcieli się z nimi spotkać, by omówić tę inwestycję, podzielić zadania, by każdy realizował to, co jest na jego terenie – słyszymy w rzeszowskim ratuszu.

Kolejnym zadaniem, którego przygotowanie dokumentacyjne jest już na finiszu, jest budowa drogi, która będzie przedłużeniem al. Rejtana do ul. Ciepłowniczej. Częścią tego projektu będzie budowa wiaduktu nad torami, rozbudowa mostu Załęskiego oraz poszerzenie ul. gen. Maczka. – W tym miesiącu powinna być gotowa dokumentacja tego przedsięwzięcia – mówi Marek Ustrobiński.
Czy będą pieniądze z UE?

Na realizację tych trzech inwestycji miasto będzie chciało zdobyć dofinansowanie z Unii Europejskiej. – Do tej pory bywało tak, że pod koniec perspektywy unijnej pozostają wolne środki do wykorzystania. Często duże. Szanse na nie mają ci, którzy są przygotowani do sprawnej realizacji danej inwestycji: mają dokumentacje, pozwolenia. Przykładem jest nasz most Mazowieckiego i połączenie Rzecha z Lubelską, które kosztowały ponad 180 mln zł, a z budżetu miasta poszło na to tylko 14 mln zł. Reszta to dofinansowanie, które zdobyliśmy pod koniec poprzedniej perspektywy. I do tego się przygotowujemy. Przypomnę, że zakończenie i rozliczenie obecnej perspektywy kończy się w 2023 r., ale kontraktacja zadań dobiega końca w 2020 r.. Czyli jest to już nieodległy czas – mówi Marek Ustrobiński.

A co z wiaduktami nad torami? One też są niezbędne, by usprawnić ruch w mieście. – Cały czas trwają prace nad przygotowaniem połączenia ul. Wyspiańskiego z centrum miasta. Częścią tej inwestycji będzie wiadukt nad torami. Liczymy, że uda się porozumieć z wojskiem w sprawie przejęcia części ich terenu i to zadanie także uda się wykonać – odpowiada wiceprezydent.
Awatar użytkownika
bogdanoo
Maniak
Maniak
 
Posty: 1315
Na forum od: 25 lis 2017, 21:32

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Postautor: Nikoś » 10 lis 2018, 20:49

Nic odkrywczego w tym nie ma, nie od dziś wiadomo że na południu jest kongo z drogami i korkami. Gdyby nie odmienne poglądy a współpraca to trasa południowa już by się budowała, most z Boguchwała - może kiedyś obecnie wszystkie siły skupili na połączeniu się z S19.
I nie wiadukty nad torami tylko tory lekko wynieść a jezdnie pod tory i tyle.
Nikoś
Maniak
Maniak
 
Posty: 2328
Na forum od: 05 wrz 2015, 12:09

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Postautor: bogdanoo » 24 lis 2018, 15:01

http://czytajrzeszow.pl/?id=1839&idd=4&poz=ml0
Obrazek
Obrazek
Droga biegnąca od granicy Rzeszowa do węzła autostrady A4 „Rzeszów-Północ”, czyli dawna droga krajowa nr 9 zostanie zmodernizowana. Docelowo będzie poszerzona i stanie się dwujezdniowa. W ramach przedsięwzięcia przewidziano m.in. budowę chodników dla pieszych, ścieżek rowerowych dla rowerzystów, zatok autobusowych, budowę odcinków kanalizacji deszczowej, przebudowę i budowę oświetlenia. Projekt ma być współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.

Żeby inwestycja była jednak możliwa, najpierw musi powstać dokumentacja. Zarząd Dróg Powiatowych w Rzeszowie ogłosił przetarg na jej wykonanie. Zamówienie obejmuje wykonanie kompleksowej dokumentacji projektowej wraz z przygotowaniem i uzyskaniem na rzecz Zarządu Powiatu Rzeszowskiego dokumentu zezwalającego na rozpoczęcie inwestycji drogowej – decyzji ZRID. Na razie Starostwo Powiatowe w Rzeszowie dysponuje programem funkcjonalno-użytkowym opracowanym przez firmę Promost Consulting.

Droga przebiega przez trzy miejscowości: Rudna Mała, Pogwizdów Nowy i Zaczernie w powiecie rzeszowskim. Początek rozbudowywanej drogi znajduje się na wysokości Szpitala Św. Rodziny w Rudnej Małej. Jej koniec będzie zlokalizowany na nowej granicy administracyjnej Rzeszowa, która zmieni się po włączeniu 1 stycznia 2019 r. sołectwa Miłocin do miasta

Dokumentacja ma objąć rozbudowę drogi głównej na odcinku ok. 2,765 km, a także rozbudowę dróg gminnych i powiatowych w obrębie skrzyżowań. W ciągu łącznika do autostrady mają powstać dwie jezdnie o szerokości 7 m. Na skrzyżowaniu z drogą powiatową nr 1377R (kierunek Zaczernie) powstanie rondo o średnicy 45 m. Wzdłuż drogi powstanie ciąg pieszo-rowerowy. Inwestycja pociągnie za sobą konieczność wyburzenia dwóch budynków mieszkalnych i jednego gospodarczego.

Wykonawca ma opracować dokumentację projektową, uzyskać niezbędne zezwolenia oraz opinię do złożenia wniosku o uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej do 30 czerwca 2019 r. Natomiast do 30 września przyszłego roku wykonawca będzie musiał zrealizować całość zamówienia wraz z uzyskaniem decyzji ZRID z rygorem natychmiastowej wykonalności. Termin składania ofert został upływa 30 listopada br.

Powiat rzeszowski zajmie się modernizacją odcinka drogi przebiegającego na jego terenie, a co z kilkusetmetrowym odcinkiem na terenie Miłocina, który za kilka tygodni zostanie włączony do Rzeszowa? Tym fragmentem drogi będzie musiało zająć się już miasto. W projekcie budżetu Rzeszowa na 2019 r. na zadanie pod nazwą „Rozbudowa drogi powiatowej na przedłużeniu ul. Warszawskiej” zapisano 250 tys. zł. Te środki mają pozwolić przystąpić do opracowania dokumentacji miejskiego odcinka łącznika z węzłem autostrady.

Gdy będą już gotowe obie dokumentacje - powiatowa i miejska, będzie można przystąpić do realizacji obu części całej inwestycji. Powinna powstać w ciągu kilku najbliższych lat.


Mam pytanie, czy może ktoś planowany przebieg trasy zaznaczyć na mapie do poglądu? :? ;)
Awatar użytkownika
bogdanoo
Maniak
Maniak
 
Posty: 1315
Na forum od: 25 lis 2017, 21:32

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Postautor: Nikoś » 24 lis 2018, 15:39

Szkoda ze powiat nie potrafi/ nie chce dogadać się z miastem i razem tej drogi wyremontować (chodzi o Miłocin). Oby nie było tak że miasto się szybciej wyrobi ze swoim odcinkiem. I tekst że w ciągu kilku najbliższych lat czy pewnie za jakieś 10 :lol: lub jeszcze później
Na plus rondo przy Zaczerniu, szkoda że dalej nie rozwiązano problemu z wyjazdem z tego szpitala na Rzeszów / zjazd z kierunku Głogowa do niego
Nikoś
Maniak
Maniak
 
Posty: 2328
Na forum od: 05 wrz 2015, 12:09

PoprzedniaNastępna

Wróć do Newsy

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości