INFORMACJE O PKS RZESZÓW

Informacje o nowych projektach drogowych i komunikacji.

Re: INFORMACJE O PKS RZESZÓW

Postautor: bogdanoo » 12 gru 2018, 11:20

Kolejny list dot. transportu miejskiego - tym razem dostało się PKSowi
https://rzeszow-news.pl/autobusowego-ko ... -pks-list/
– Zarząd Transportu Miejskiego powinien iść ramię w ramię ze Związkiem Gmin PKS i razem tworzyć wspólną siatkę połączeń Rzeszowskiego Transportu Metropolitarnego – to kolejny głos w dyskusji na temat korków w mieście.

Temat korków w Rzeszowie znów stał się głośny po naszym poniedziałkowym tekście o powtarzających się opóźnieniach miejskich autobusów. Publikacja wywołała lawinę komentarzy, do której włączył się m.in. pan Marcin, Czytelnik Rzeszów News. We wtorek opublikowaliśmy jego list. Pan Marcin podkreślał, że nie wystarczy poszerzyć drogi, by rozwiązać problem korków w mieście. List stał się pretekstem do kolejnej dyskusji.

Włączył się do niej nasz kolejny Czytelnik (imię i nazwisko do wiadomości redakcji). Liczymy na to, że rzeszowscy drogowcy i urzędnicy nie będą wobec tych głosów obojętni.

Kiedy pasażer raz odejdzie…

Temat jest bardzo szeroki, dlatego przejdę do konkretów. Problem rzeszowskich korków jest nasilany działaniem sławnego reliktu przeszłości – PKS-u. Przewoźnik ten znany jest ze swojej niestabilności i ciągłego zawieszania kursów. Ostatnio ucierpiała cała gmina Chmielnik. Okazało się bowiem, że dwie linie PKS będą jedynie dowoziły pasażerów pod Urząd Gminy, skąd trzeba będzie się przesiąść w MKS 238.

Sytuacja byłaby zrozumiała, gdyby MKS jeździł z taktem 20-30 minut a nie 60-70 min. Takie działanie i pozbawianie możliwości dojazdu powoduje, że pasażerowie, których na to stać, przesiadają się we własne samochody i przyczyniają się do korków w mieście. Dlaczego ratusz na to nie reaguje? Nie jest przecież tajemnicą, że podmiejska komunikacja kuleje a mieszkańcy podrzeszowskich gmin pracują, uczą się w szkołach średnich i studiują właśnie w Rzeszowie, codziennie dojeżdżając.

Czy dla ratusza nie powinno być priorytetem, aby wsie w odległości, dla przykładu, 15 km od miasta były skomunikowane w jak najlepszym stopniu? Łatwiej przecież jest przekonać do autobusów tych bliskich mieszkańców niż ludzi dojeżdżających zza Łańcuta czy Kolbuszowej. Zamiast próbować dojść do monopolu autobusowego, Zarząd Transportu Miejskiego powinien iść ramię w ramię ze Związkiem Gmin PKS [tworzy go 9 podrzeszowskich gmin – przyp. red.] i razem tworzyć wspólną siatkę połączeń Rzeszowskiego Transportu Metropolitarnego, bazując na miejskim MPK i podmiejskim MKS.

A PKS? Cóż, każdy chyba widzi, że tego już się nie da uratować. Zastanawia jedynie podejście wójtów, którzy dla swoich mieszkańców nie zatroszczą się chociaż o linię MKS. Dlaczego Związek Gmin, który jest właścicielem zarówno MKS, jak i PKS nie postawi na jedną kartę i nie zlikwiduje tego drugiego, jednocześnie wcielając stare połączenia w struktury MKS, by z pomocą środków z UE zakupić kolejną partię nowego taboru?

Zdaje się, że ani wójtowie, ani ratusz nie widzą, że o pasażera trzeba dbać, bo kiedy raz odejdzie, do dojeżdżania autobusem nie wróci.
Awatar użytkownika
bogdanoo
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 810
Na forum od: 25 lis 2017, 21:32

Re: INFORMACJE O PKS RZESZÓW

Postautor: Nikoś » 12 gru 2018, 12:28

Tylko jak się dogadać w sprawie połączeń jeśli w kwestii dworca nie można. I czemu niby Rzeszów miał by na siłe pomagać gminom w organizacji komunikacji ?? Gminy miały mpk to nie bo chcą swoją komunikację to maja.
A że społeczeństwo wygodne to woli samochód szybciej i bardziej mobilnie, bo też nie wszędzie się da autobusem dojechać na czas
Nikoś
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 1005
Na forum od: 05 wrz 2015, 12:09

Re: INFORMACJE O PKS RZESZÓW

Postautor: bogdanoo » 19 sty 2019, 0:26

http://czytajrzeszow.pl/?idd=10&id=2480 ... &pagebl1=0
W przetargu na zakup 15 trzydrzwiowych autobusów niskopodłogowych o długości 12 metrów dla Międzygminnej Komunikacji Samochodowej ogłoszonym przez Związek Gmin „Podkarpacka Komunikacja Samochodowa” zgłosiły się firmy Autosan i Solaris.

To już trzeci przetarg w tej sprawie. W pierwszym nie zgłosił się nikt. W drugim tylko sanocki Autosan. Oferta spółki z Sanoka o 1,3 mln zł przekraczała wówczas środki przeznaczone przez ZG „PKS” na zakup pojazdów. Budżet wynosił 16,1 mln zł, a Autosan wycenił swoją propozycję na przeszło 17,4 mln zł. Ostatecznie brakujące środki znaleziono i w sierpniu oferta została zaakceptowana. Jednak do podpisania umowy i jej realizacji nie doszło, a przetarg został unieważniony.

Teraz obie oferty też przekraczają środki jakimi dysponuje zamawiający. To nadal przeszło 16 mln 144 tys. zł. Tymczasem obecnie Autosan wycenił swoją ofertę na 17 mln 269 tys. 200 zł, a więc nieco mniej niż poprzednio. Natomiast Solaris proponuje dostawę autobusów za 19 mln 741 tys. 500 zł.

W kategorii pojemności pasażerskiej Autosan zaoferował autobusy z liczbą miejsc pasażerskich 104 i więcej, natomiast Solaris w przedziale od 95 do 103 miejsc. Wyżej punktowana będzie więc w tym wypadku oferta Autosana. Obaj producenci określili liczbę miejsc siedzących dostępnych z niskiej podłogi na 14 i więcej. W kategorii podatności do napraw powypadkowych Autosan zaoferował poszycie boczne z podziałem poziomym i pionowym, zaś Solaris tylko z podziałem pionowym, co oznacza mniej punktów w ocenie oferty.

W pozostałych kategoriach, jak zużycie paliwa, gwarancja czy ilość czynnika chłodzącego w układzie klimatyzacji oferty producentów nie różnią się.

Teraz oferty będą podlegać analizie. Pozostaje jednak kwestia ceny. Czy Związek Gmin „PKS” ponownie zdecyduje się dołożyć brakujące środki? Warto dodać, że producenci będą musieli zmierzyć się z dość krótkim, bo 6-miesięcznym terminem realizacji zamówienia od dnia zawarcia umowy.

Autobusy kupowane są przez Związek Gmin w ramach projektu „Rozwój gospodarki niskoemisyjnej oraz poprawa mobilności mieszkańców poprzez usprawnienie zrównoważonego transportu publicznego na terenie ROF”. Wcześniej, w ramach tego samego projektu, ZG „PKS” rozstrzygnął przetarg na zakup 39 krótszych pojazdów. Wybrano wozy Iveco Crossway 10,8. W ramach tego samego projektu toczy się też postępowanie na budowę zaplecza technicznego.

te Solarisy o niebo lepiej wyglądają niż obecne już IVECO
Awatar użytkownika
bogdanoo
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 810
Na forum od: 25 lis 2017, 21:32

Re: INFORMACJE O PKS RZESZÓW

Postautor: Duszek » 19 sty 2019, 14:00

Fakt, że Autosan jest "nasz podkarpacki" też powinien być brany pod uwagę przy rozpatrywaniu ofert dla PKS/MKS Rzeszów - oczywiście jeżeli jakość produktu jest porównywalna.
Awatar użytkownika
Duszek
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 254
Na forum od: 18 lip 2014, 11:45
Lokalizacja: Rzeszów

Re: INFORMACJE O PKS RZESZÓW

Postautor: Nikoś » 19 sty 2019, 16:19

Jedna kwestia to że budżet jest przekroczony przy obu ofertach, więc pks jesli chce kupić musi dorzucić grosza. A w poprzednim przetargu Autosan wygrał ale nie podpisał umowy.
Teraz też termin dostawy bardzo krótki więc wszystko może się wydarzyć
Nikoś
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 1005
Na forum od: 05 wrz 2015, 12:09

Re: INFORMACJE O PKS RZESZÓW

Postautor: bogdanoo » 30 sty 2019, 9:03

https://rzeszow-news.pl/pks-moze-uzywac ... ks-zenada/
Znana z awaryjnych i wiecznie autobusów i dworca, który straszy. To PKS Rzeszów. – Firma plami imię Rzeszowa – uważa prezydent Tadeusz Ferenc.

PKS Rzeszów należy do Związku Gmin “Podkarpacka Komunikacja Samochodowa”, którą w 2010 roku utworzyły podrzeszowskie gminy, licząc, że mając własnego przewoźnika zaoszczędzą. Usługi MPK w Rzeszowie były dla nich zbyt drogie. Może budżety gmin na tym dobrze wyszły, ale nie mieszkańcy. Skargi na przewoźnika są na porządku dziennym.

Tomasz Kamiński, radny Rozwój Rzeszowa, podczas wtorkowej sesji Rady Miasta zwrócił uwagę na naszą publikację o tym, że od 1 lutego br. PKS Rzeszów likwiduje kilkadziesiąt kursów. To nie pierwsze cięcia przewoźnika w ostatnich miesiącach. Kamińskiego zaciekawiło, dlaczego PKS w swojej nazwie używa słowa “Rzeszów. – Na jakiej podstawie? – pytał.

– Jakość świadczonych usług przez PKS nie przynosi chluby nazwie “miasto Rzeszów”. Tu bardziej pasowałaby przydomek „PKS Żenada”, ponieważ jakość świadczonych usług i jakość dworca nie są chlubną wizytówką dla Rzeszowa – stolicy innowacji – argumentował radny Kamiński.

Tadeusz Ferenc, prezydent Rzeszowa, podchwycił temat i uważa, że należy sprawdzić, czy PKS zgodnie z prawem używa nazwy Rzeszów. – Firma ma siedzibę w Chmielniku i plami imię Rzeszowa. Te autobusy są brzydkie, dymią, kupowane są w Berlinie – złomy, których pozbywają się w innych krajach – krytykował prezydent Ferenc.

Radny Robert Kultys (PiS) przyznaje, że dworzec PKS nie jest w najlepszej kondycji, ale zdaniem Kultysa zabieranie spółce z nazwy “Rzeszów” nie poprawi ani stanu dworca, ani autobusów. Radny PiS uważa, że lepiej z gminami usiąść do wspólnego stołu i poszukać porozumienia, jak poprawić działalność przewoźnika, by miastu nie przynosił wstydu.

– Trzeba wyjść trochę ponad to. Zadbać wspólnie o stworzenie dobrego dworca. Tu trzeba lidera, aby stworzył możliwość przebudowy dworca. Najprostsze wyjście [zabranie przewoźnikowi z nazwy “Rzeszów” – przyp. red.] niewiele da. Autobusy i dworzec dalej będą wyglądały, jak wyglądają – stwierdził Robert Kultys. – To nie ten kierunek myślenia.

Piłeczkę odbił Marek Ustrobiński, wiceprezydent Rzeszowa. Kultysowi przypomniał, że miasto na temat modernizacji dworca wiele razy już rozmawiało z władzami PKS, zachęcano je do współtworzenia Rzeszowskiego Centrum Komunikacyjnego [PKS z tego planu wypadł – przyp. red.].

– Wszyscy widzą zdezelowane autobusy, które po rzeszowskich drogach jeżdżą od 10 lat i nic się nie zmienia. Nie można czegoś takiego firmować nazwą “Rzeszów”, bo siedziba firmy jest w Chmielniku. Mało tego, oni świadczą usługę gminnej komunikacji, a przez Rzeszów tylko przejeżdżają. Dlaczego mają posługiwać się nazwą „Rzeszów”? – pytał wiceprezydent Ustrobiński.

Tomasz Kamiński pochwalił Roberta Kultysa, że tak się troszczy o podrzeszowskie wioski. – W tym przypadku do tanga jednak trzeba dwojga. Rzeszów wyraża chęć współpracy, tylko druga strona nie chce – stwierdził radny Rozwoju Rzeszowa.

Tadeusz Ferenc przypomniał też, że osiem lat temu miasto starało się przejąć dworzec PKS. – Decyzję polityków wówczas były takie, że dworzec przekazano do gmin sąsiednich – mówił prezydent. – Wstyd mi, że mamy taki dworzec. Ludzie, którzy przyjeżdżają do Rzeszowa, często mówią, że wszystko się u nas zmieniło, tylko ten dworzec został po staremu – dodał.

Wniosek Tomasza Kamińskiego, by sprawdzić, czy PKS może używać w nazwie “Rzeszów”, został przyjęty przez Andrzeja Deca, szefa Rady Miasta.
Awatar użytkownika
bogdanoo
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 810
Na forum od: 25 lis 2017, 21:32

Re: INFORMACJE O PKS RZESZÓW

Postautor: JanzRzeszowa » 30 sty 2019, 10:42

^^ A to dobre, TF zbulwersował się, że spółka ma w nazwie Rzeszów. Idąc tą logiką, dworzec PKP Rzeszów Główny także powinien zmienić nazwę.
A co zdziałał, aby ten fragment był cywilizowany? Samo składowisko węgla wyprowadzał przez 12 lat.
JanzRzeszowa
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 985
Na forum od: 24 lis 2015, 13:29

Re: INFORMACJE O PKS RZESZÓW

Postautor: JanzRzeszowa » 30 sty 2019, 10:56

bogdanoo pisze:Część kolejna telenoweli:
Zdjęcie w stylu: jestem turystą, przyjechałem pociągiem zobaczyć Rzeszów - o jaki ładny dworzec:
Obrazek
http://rzeszow.wyborcza.pl/rzeszow/7,34 ... ejsca.html


Na "pocieszenie" powiem, że w Lublinie (pewnie niektórzy ucieszą się na tym forum) jest nie lepiej, a może nawet gorzej. Byłem zmuszony nie tak dawno parokrotnie korzystać z tego dworca, i to co zobaczyłem ... . Tragedia. Fakt, sieć połączeń mają znacznie lepszą od nas, ale chyba nazwa ulicy pozwala na zachowanie zapadłej komuny w tym miejscu.
Załączniki
PKS_Lub.jpg
PKS_Lub.jpg (141.46 KiB) Przeglądany 193 razy
JanzRzeszowa
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 985
Na forum od: 24 lis 2015, 13:29

Re: INFORMACJE O PKS RZESZÓW

Postautor: flyRZE » 30 sty 2019, 11:12

Trochę taka dziecinada z tą nazwą. Lepiej niech się wezmą za jedną inwestycję i przeprowadzą ją od początku do końca.
Przypomnę nie mamy lodowiska, basenu olimpijskiego, obwodnicy południowej, przedłużenia Rejtana, miasto nie wybudowalo żadnego godnego współczesnym czasom obiektu użyteczności publicznej. Od x lat słyszymy albo zapowiedzi, albo informację o postępujących pracach przy dokumentacji.
W przypadku PKS miasto powinno uchwalić MPZP, który określi jak docelowo ma wyglądać ten kawałek miasta, PKS powinien szukać inwestora, który to później wybuduje. Ja tam widzę:
Poziom -1,-2 parkingi,
Poziom 0 dworzec,
Poziomy +1 do +6 hotel, a drugi budynek +1 do +10/+15 biurowiec.
flyRZE
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 597
Na forum od: 15 lip 2014, 11:42

Re: INFORMACJE O PKS RZESZÓW

Postautor: Ole » 30 sty 2019, 15:31

Z tym inwestorem to będzie ciężko bo nawet Europa II dopiero ma plany na rozbudowę z wewnętrznym dworcem jako dodatek. PKS we władaniu związku gmin jest kompletnie rozłożony na łopatki i ewentualnie zarząd zewnętrzny mógłby uzdrowić ten kiedyś świetnie prosperujący zakład.
-----------------------------------------------------
Awatar użytkownika
Ole
Moderator
Moderator
 
Posty: 954
Na forum od: 04 lip 2014, 9:23
Lokalizacja: Staromieście

PoprzedniaNastępna

Wróć do Newsy

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość