INFORMACJE O MKS RZESZÓW

Informacje o nowych projektach drogowych i komunikacji.

Re: INFORMACJE O MKS RZESZÓW

Postautor: Wujek » 30 sie 2016, 21:53

Informujemy Pasażerów Międzygminnej Komunikacji Samochodowej, że od dnia 01.09.2016 r. ulega zmianie rozkład jazdy linii 207.

Kurs z godziny 7:00 z przystanku Nowa Wieś Zaczerska pętla w dzień roboczy zostaje przyspieszony na godzinę: 06:54 i będzie wykonywany przez Trzebownisko Zakład Ogrodniczy do Rzeszowa.
Wujek
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 66
Na forum od: 22 wrz 2014, 19:59
Lokalizacja: RZESZÓW

Re: INFORMACJE O MKS RZESZÓW

Postautor: riko » 04 sty 2017, 15:30

http://www.resinet.pl/aktualnosci/rzesz ... jazdy.html








Kursy autobusów nr 238 od dziś według "starego" rozkładu jazdy.


RZESZÓW. Od środy 4 stycznia obowiązywać ma pierwotny rozkład jazdy linii 238, który był realizowany przed zamknięciem drogi w miejscowości Błędowa Tyczyńska.

Z informacji podanych przez PKS wynika, że przebudowywana trasa została oddała dla ruchu kołowego wczoraj. Ze względu na ustabilizowanie świeżo położonej nawierzchni ruch dla pojazdów powyżej 3,5 tony zostaje wznowiony dziś.

Pełny rozkład jazdy autobusów linii 238 dostępny jest na stronie.

www.zgpks.rzeszow.pl.





riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 3821
Na forum od: 04 lut 2015, 13:42
Lokalizacja: RZESZÓW Staromieście

Re: INFORMACJE O MKS RZESZÓW

Postautor: riko » 06 maja 2017, 10:55

http://supernowosci24.pl/autobusy-mpk-j ... nich-gmin/






RZESZÓW, KRASNE. Od lipca w gminie Krasne będą jeździły autobusy MKS.

Krasne rezygnuje z usług Zarządu Transportu Miejskiego w Rzeszowie. Władze gminy zdecydowały, że od 1 lipca będą tam jeździły autobusy MKS. Także Świlcza, Tyczyn i Czudec przystąpiły do Związku Gmin „Podkarpacka Komunikacja Samochodowa”. Ma być przede wszystkim taniej.
Krasne nie zamierza już dopłacać do autobusów MPK, które woziły mieszkańców gminy z Rzeszowa i do miasta. – Rzeszów dyktował nam wyższe ceny. Ostatni wzrost był o ponad 15 proc., nie mieliśmy żadnego wpływu na to, a doszliśmy do kwoty niemal miliona złotych – mówi Wilhelm Woźniak, wójt gminy Krasne.
Średnio dwa razy mniej kosztuje dopłata do wozokilometra w PKS niż w ZTM. Za dopłatę do autobusów MPK w tym roku gmina musiałaby zapłacić ponad 976 tys. zł netto za linie „4” i „14”. Tymczasem szacunkowy koszt refundacji świadczenia usług transportu publicznego na terenie całej gminy Krasne, w tym linii do Strażowa, zaproponowany przez Międzygminną Komunikację Samochodową MKS wynosi ponad 766 tys. zł.
- Zaoszczędzone pieniądze możemy przeznaczyć na zwiększenie liczby kursów. MKS będzie obsługiwał wszystkie wioski, do tej pory MPK obsługiwało tylko trzy. Na terenie gminy mieszkańcy będą mogli się poruszać na bilecie całorocznym za 15 zł. Po terenie Rzeszowa trzeba będzie się już poruszać albo MKS-em, a wiadomo, że Rzeszów nie udostępnia wszystkich przystanków MKS-owi, albo przesiąść się w MPK. Mieszkańcy będą mieli więcej kursów autobusów. Rozkład jazdy jeszcze jest uzgadniamy. Wsłuchujemy się w głosy mieszkańców i postaramy się dostosować liczbę kursów do potrzeb – mówi wójt Woźniak.
Wcześniej mieszkańcy mieli mało kursów w weekendy, od 1 lipca ma być ich znacznie więcej.
MKS kupuje nowe autobusy
Obecnie Związek Gmin „Podkarpacka Komunikacja Samochodowa” zrzesza pięć podrzeszowskich gmin: Trzebownisko, Boguchwałę, Głogów Małopolski, Chmielnik, Czarną. Świeżą decyzje o przystąpieniu do związku podjęła nie tylko gmina Krasne, ale również Świlcza, Czudec i Tyczyn.
Chodzi nie tylko o niższe koszty dopłat dla gmin. Teraz komfort podróży autobusami MKS będzie mógł się równać z pojazdami MPK. Bowiem ZG PKS planuje zakupić 53 nowoczesne autobusy.

Blanka Szlachcińska



riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 3821
Na forum od: 04 lut 2015, 13:42
Lokalizacja: RZESZÓW Staromieście

Re: INFORMACJE O MKS RZESZÓW

Postautor: obzga » 08 maja 2017, 17:41

Szanowny Pan Wójt to tylko potrafi mydlić ludziom oczy i w imię oszczędności pozbawia mieszkańców możliwości dojazdu MPK. Nie słucha nikogo. Rodzice będą zmuszeni kupić uczniom szkół średnich dwa bilety - MKS i MPK. Nieuczciwe podejście Wójta do referendum spowodowało zemstę miasta Rzeszów, tj. podniesienie ceny za wozokilometr oraz zakaz wjazdu na przystanki, które stanowiły zawsze najważniejsze punkty dla mieszkańców Gminy Krasne - Piłsudskiego ZDZ, pl. Wolności. Dziękujemy Panie Wójcie. Po raz kolejny udowodnił Pan, że Krasne i inne miejscowości to wiochy i tak trzeba traktować ich mieszkańców. Jak ktoś, kto nigdy nie jechał komunikacją publiczną może ustalać coś w jej sprawie? Wybory już niedługo.
obzga
Świeżak
 
Posty: 1
Na forum od: 08 maja 2017, 17:30

Re: INFORMACJE O MKS RZESZÓW

Postautor: riko » 05 paź 2017, 14:25

http://gospodarkapodkarpacka.pl/news/vi ... tuja-drogi






Sąsiadujące z Rzeszowem gminy (do Związku Gmin „Podkarpacka Komunikacja Samochodowa” należą Boguchwała, Chmielnik, Czarna, Czudec, Głogów Małopolski, Krasne, Świlcza, Trzebownisko i Tyczyn) rozpoczynają gigantyczną inwestycję związaną z poprawą transportu publicznego. Wokół miasta powstaną parkingi przesiadkowe i zmodernizowane dworce. Sieć połączeń autobusowych poprawiona zostanie dzięki budowie nowych dróg i dwóch mostów na Wisłoku. Wszystko za ponad 128 mln zł.

Inwestycje rozpoczną się jeszcze w tym roku. Największe zrealizowane zostaną przez ZG PKS, ponieważ on odpowiada za obsługę podmiejskich linii autobusowych. Najkosztowniejszym przedsięwzięciem jest zakup 54 niskoemisyjnych, niskopodłogowych autobusów ON EURO 6, przystosowanych do przewozu osób niepełnosprawnych, w tym: 15 autobusów 12-metrowych, mieszczących min. 90 pasażerów, oraz 39 autobusów 10-metrowych, mieszczących min. 70 pasażerów.

Powstanie nowe zaplecze techniczne do obsługi taboru w zajezdni autobusowej – m.in. hala napraw i diagnostyki, automatyczna myjnia. ZG PKS wprowadzi także system transportowy Rzeszowskiego Obszaru Funkcjonalnego. Podobny, Zintegrowany System Zarządzania Ruchem i Transportem Publicznym posiada już Rzeszów. Oba zostaną zintegrowane w celu doprowadzenia do jednego, spójnego systemu, łączącego miasto z sąsiadującymi gminami. Na dworcach i w pojazdach pojawią się nowoczesne tablice informacyjne. Dzięki nim, a także przez smartfon, pasażer będzie mógł sprawdzić, gdzie znajduje się autobus, za ile minut przyjedzie i ile kosztuje bilet.






http://rzeszow-news.pl/bedzie-54-nowych ... rzystanki/






Komunikacyjny koszmar mieszkańców gminy Krasne i nie tylko ma szanse się zakończyć. Dlaczego? Bo Związek Gmin „Podkarpacka Komunikacja Samochodowa” planuje zakup 54 nowych autobusów oraz szereg inwestycji w Krasnem i pozostałych ośmiu gminach.

Początkiem września pisaliśmy o skargach mieszkańców gminy Krasne na stan techniczny autobusów MKS, którymi zarządza ZG PKS. Wówczas narzekano, że pojazdy mają niesprawne drzwi oraz mają taśmami poklejone poręcze ochronne.

Taki stan rzeczy ma zmienić się i to już niebawem. Dlaczego? Bo ZG PKS, który zrzesza dziewięć gmin: Boguchwała, Chmielnik, Czarna, Czudec, Głogów Małopolski, Krasne, Świlcza, Trzebownisko, Tyczyn realizuje projekt „Rozwój gospodarki niskoemisyjnej oraz poprawa mobilności mieszkańców poprzez usprawnienie zrównoważonego transportu publicznego na terenie Rzeszowskiego Obszaru Funkcjonowania”. W jego ramach zostaną m.in. zakupione 54 niskoemisyjne, niskopodłogowe autobusy ON EURO 6, przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych, w tym: 15 autobusów 12-metrowych, mieszczących minimum 90 pasażerów, oraz 39 autobusów 10-metrowych, mieszczących co najmniej 70 pasażerów. Przetarg na ich zakup ma być ogłoszony w przeciągu kilku dni.

Ponadto, powstanie też nowe zaplecze techniczne do obsługi taboru w zajezdni autobusowej – m.in. hala napraw i diagnostyki czy automatyczna myjnia.

– Wprowadzimy także system transportowy Rzeszowskiego Obszaru Funkcjonalnego, podobny do tego, który posiada już Rzeszów. Oba zostaną zintegrowane w celu doprowadzenia do jednego, spójnego systemu, łączącego miasto z sąsiadującymi gminami – wyjaśnia Sławomir Porada, zastępca przewodniczącego Zarządu Gmin PKS.

– Na dworcach i w pojazdach pojawią się nowoczesne tablice informacyjne. Dzięki nim, a także przez smartfon, pasażer będzie mógł sprawdzić, gdzie znajduje się autobus, za ile minut przyjedzie i ile kosztuje bilet – dodaje.

Warto też podkreślić, że najważniejszym celem projektu jest zachęcenie ludzi do tego, aby przesiedli się z samochodów do autobusów. Dlatego też w ramach projektu zostanie również stworzona infrastruktura, umożliwiającą korzystanie z komunikacji publicznej osobom, dla których dziś jest to niewygodne.

– Za rozwojem transportu publicznego przemawia również troska o środowisko i jakość życia. Więcej pasażerów w autobusach i pociągach, to mniej samochodów na drogach, mniej straconego czasu w ulicznych korki i czystsze powietrze – wyjaśnia Sławomir Porada.

W ramach tego projektu, który warty jest ponad 128 mln zł, swoje inwestycje będą realizować również poszczególne gminy należące do ZG PKS. I tak gmina Boguchwała uruchomi węzeł przesiadkowy przy stacji PKP w Boguchwale oraz przebuduje budynek starego dworca, wydzielając obok niego strefy parkingowe w systemie Bike&Ride oraz Park&Ride dla podróżujących samochodem i pociągiem.

Ponadto, w Boguchwale zostanie przebudowana ul. Kolejowa oraz powstaną ścieżki rowerowe do węzła przesiadkowego przy stacji PKP. Z kolei w Niechobrzu, Nosówce, Mogielnicy, Lutoryżu oraz Racławówce-Nosówce zostanie łącznie wybudowane 4 km chodników.

Sama Boguchwała, idąc śladem Rzeszowa, postawi przy Centrum Handlowym Stokrotka ogrzewaną wiatę przystankową. Nowe przystanki pojawią się również w Niechobrzu, Lutoryżu, Mogielnicy, Racławówce, Zgłobniu, Nosówce i Woli Zgłobieńskiej

Gmina Chmielnik w ramach programu wybuduje parking na Park&Ride na 35 miejsc dla samochodów i 60 miejsc dla rowerów.

W Gminie Czarna zostanie przebudowana droga powiatowa Rzeszów – Trzebownisko – Czarna na potrzeby istniejącej linii miejskiej nr 6. W ramach prowadzonych prac powstaną chodniki i ścieżki rowerowe, cztery zatoki autobusowe oraz dwa parkingi Bike&Ride na 12 stanowisk i 9 stanowisk.

Jeśli chodzi o gminę Czudec, zostanie przebudowany most na Wisłoku w Przedmieściu Czudeckim, w ciągu drogi powiatowej Czudec-Wyżne. Ma to związek z planowaną budową dodatkowej linii komunikacji autobusowej długości 12,8 km, będącej przedłużeniem miejskiej linii autobusowej Rzeszów-Niechobrz.

– Linia ta wymaga mostu o większej nośności, który ma zapewnić dostęp do pętli autobusowej. Obecny drewniany most nie spełnia tych wymogów – wyjaśnia Andrzej Ślipski, zastępca wójta Gminy Krasne.

W planach inwestycyjnych gminy jest również budowa dwóch pętli autobusowych w Czudcu, przy skrzyżowaniu ul. Jasielskiej z drogą powiatową Pstrągowa – Nowa Wieś oraz przy stacji kolejowej Czudec, budowa trzech parkingów Park&Ride dla 50 samochodów w Czudcu – przy nowej pętli autobusowej (ul. Jasielska), przy stacji PKP oraz w centrum miejscowości w pobliżu przystanku autobusowego.

W gminie Głogów Małopolski zostanie przebudowany dworzec PKP na centrum przesiadkowe oraz powstanie nowy dworzec autobusowy. Ponadto, zostaną też przebudowane ulice w Głogowie Małopolskim na odcinku: ul. Sikorskiego, ul. Długiej, ul. Jaśminowej, ul. Gajowej, ul. Fabrycznej oraz fragment drogi powiatowej. Przy pierwszych trzech ulicach pojawią się również ścieżki rowerowe o długości 2 km.

Jeżeli zaś chodzi o gminę Krasne to planowana jest przebudowa drogi gminnej gminna „Przycznia” w Palikówce na długości ponad 2 km. W celu wydłużenie kursów linii autobusowej na trasie Rzeszów-Krasne-Palikówka, zostanie przebudowany około 1 km drogi Mała Kolonia, dzięki czemu wydłużona zostanie trasa linii autobusowej od strony Rzeszów Załęże. Droga ta zostanie poszerzona, powstaną dwie zatoki autobusowe oraz chodnik i oświetlenie uliczne. Na terenie gminy przy drogach powiatowych powstanie też 7 zatok autobusowych.

Jeśli chodzi o gminę Świlcza – tu zostanie przebudowane 20 zatok autobusowych przy drogach powiatowych w Bratkowicach, Trzcianie, Błędowej Zgłobieńskiej, Dąbrowie, Świlczy oraz Woliczce.
W planach jest również budowa ścieżek rowerowych i chodników wraz z kanalizacją deszczową. Powstaną one: w Bratkowicach – ponad 800 m ścieżki pieszo-rowerowej, wzdłuż drogi powiatowej w Świlczy, Mrowli i Rudnej Wielkiej – 2,4 km, w Rudnej Wielkiej – ponad 750 m ścieżki rowerowej i chodnika.

W gminie Trzebownisko zostanie rozbudowana droga gminna w Łukawcu i Wólce Podleśnej oraz powstanie most na rzece Wisłok. Inwestycja obejmuje budowę dwóch zatok autobusowych wraz z infrastrukturą przesiadkową Park&Ride, Bike&Ride oraz chodników i ścieżek rowerowych do przystanków. Powstaną one w ramach budowy planowanego łącznika wraz z mostem na Wisłoku pomiędzy dwoma drogami powiatowymi w Łukawcu oraz Jasionce-Medyni Głogowskiej.

W ramach budowy drogi i mostu powstaną 2 parkingi Park& Ride (łącznie 19 miejsc postojowych) oraz 2 parkingi Bike&Ride (razem 20 miejsc postojowych). Ponadto, wybudowana zostanie też ścieżka rowerowa i chodnik o długości 3 km, po obu stronach łącznika między Łukawcem a Jasionką i Medynią Głogowską.
W gminie Tyczyn zaplanowano budowę 2-kilometrowego chodnika w Borku Starym, który powstanie po lewej stronie drogi wojewódzkiej relacji Rzeszów-Dylągówka.



riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 3821
Na forum od: 04 lut 2015, 13:42
Lokalizacja: RZESZÓW Staromieście

Re: INFORMACJE O MKS RZESZÓW

Postautor: Grzegorz44 » 13 paź 2017, 1:30

http://rzeszow-news.pl/awantura-o-miejs ... ewoznikow/

Awantura o miejskie przystanki. ZTM nie chce „obcych” przewoźników

„Nie zgadzamy się na traktowanie naszych mieszkańców jako ludzi drugiej kategorii” – tak uzasadnia swój list do prezydenta Rzeszowa Związek Gmin „Podkarpacka Komunikacja Samochodowa”, który skarży się, że Zarząd Transportu Miejskiego blokuje autobusom MKS zatrzymywanie się na miejskich przystankach autobusowych.

Związek Gmin „Podkarpacka Komunikacja Samochodowa” powstał w 2010 roku. Aktualnie tworzy go osiem gmin: Boguchwała, Trzebownisko, Głogów Małopolski, Chmielnik, Czarna, Krasne, Czudec, i Tyczyn. Związek powstał, bo chciał złamać monopol Zarządu Transportu Miejskiego w Rzeszowie na obsługę tras pomiędzy Rzeszowem a podrzeszowskimi gminami. Przez lata obsługiwało je MPK.

Ale autobusy ZTM od wielu lat nie jeżdżą do większości gmin, trasy są obsługiwane przez autobusy MKS, na które pasażerowie także narzekają. Związek twierdzi, że nie ma łatwego życia, bo ZTM utrudnia mu dostęp do przystanków autobusowych na terenie Rzeszowa. Dlatego w tej sprawie skierował list do prezydenta Rzeszowa Tadeusza Ferenca i miejskich radnych.

„Niezrozumiała jest dla nas polityka władz miasta polegająca na blokowaniu dostępności komunikacyjnej dla wielu tysięcy pasażerów starających się każdego dnia dotrzeć w różne miejsca na terenie Rzeszowa. Nie zgadzamy się ze stwierdzeniem, że powodem blokowania przystanków jest ich mała przepustowość. (…) Nie zgadzamy się na traktowanie naszych mieszkańców jako ludzi drugiej kategorii” – czytamy w liście.

Na „obcych” nie zarabiają

Związek przypomina, że Rzeszów od lat korzysta z pieniędzy unijnych na budowę dróg, w tym też i zatok autobusowych, dlatego powinien uwzględniać nie tylko potrzeby swoich mieszkańców, ale też sąsiadujących gmin.

– Problem polega na tym, że ZTM nie chce udzielać nam pozwoleń na zatrzymywanie się nowych autobusów na przystankach w centrum miasta. Nie możemy też zmienić nawet rozkładów jazdy tak, aby były one dopasowane maksymalnie do potrzeb naszych pasażerów, bo to również wymaga nowego pozwolenia – tłumaczy Piotr Klimczak, wiceprezes ZG PKS.

– Rzeszowski magistrat na każdym zatrzymaniu się na przystanku „obcego” przewoźnika zarabia, dlatego inne miasta otwierają przystanki, bo to dodatkowy dochód do budżetu. W Rzeszowie nie ma racjonalności ekonomicznej – dodaje.

Dla ZG PKS problem z niedostępnością przystanków miejskich ma również związek z nowymi inwestycjami, gdzie w planach jest zakup 54 nowych autobusów, a co z tym idzie, otwarcie m.in. nowych połączeń.

Bo MKS blokuje MPK

ZTM twierdzi, że głównym powodem niewydawania nowych pozwoleń na zatrzymywanie się na miejskich przystankach przewoźnikom jest słaba przepustowość zatok.

– Taka decyzja jest spowodowana przede wszystkim bezpieczeństwem naszych pasażerów, bo to o nich musimy dbać w pierwszej kolejności – przekonuje Anna Kowalska, dyrektor ZTM. – Ponadto, PKS nie jest komunikacją miejską, a gminną – dodaje.

Kierownictwo ZTM zwraca też uwagę na to, że w autobusach MKS bilety sprzedaje kierowca, a co za tym idzie, autobusy na przystanku stoją dłużej i blokują miejsca autobusom MPK.

– W poniedziałek pasażerowie do mnie dzwonili, że nie mogą wsiąść do autobusu na przystanku przy Centrum Handlowym „Ameryka”, bo zator zrobił się tak duży, że sięgał aż pod okrągłą kładkę. W związku z tym, żadnemu przewoźnikowi nie dajemy pozwolenia na zatrzymywanie się na najbardziej oblężonych przystankach – tłumaczy szefowa ZTM.

Piotr Klimczak, mimo wszystko, uważa, że dostęp do przystanków w Rzeszowie powinien być racjonalny. – Jeśli warunkiem otrzymania pozwolenia będzie zamontowanie w autobusach kasownika – zrobimy to, ale musimy mieć pewność, że zatoki zostaną nam udostępnione – mówi wiceszef ZG PKS.

„Obcy” przewoźnik za każdorazowe zatrzymywanie się na miejskich przystankach płaci 1 grosz. W Rzeszowie mamy 544 zatoki.
Grzegorz44
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 45
Na forum od: 16 maja 2017, 17:33

Re: INFORMACJE O MKS RZESZÓW

Postautor: Nikoś » 13 paź 2017, 9:40

I dobrze że nie mają dostepu mają swój dworzec więc tam niech wsiadają wszyscy i tyle, skoro nie chcieli mpk bo że droższe :D
Nikoś
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 621
Na forum od: 05 wrz 2015, 11:09

Re: INFORMACJE O MKS RZESZÓW

Postautor: jasiop » 13 paź 2017, 12:43

Nikoś pisze:I dobrze że nie mają dostepu mają swój dworzec więc tam niech wsiadają wszyscy i tyle, skoro nie chcieli mpk bo że droższe :D

Niewiele "rzeczy" jest czarno-białych ...
Transport i komunikacja to bardzo złożony system, czasem na pierwszy rzut oka pewne działania wydają się zasadne.
Ale po zastanowieniu się lub po pewnych analizach może okazać się coś innego ...
jasiop
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 368
Na forum od: 18 lis 2014, 21:48

Re: INFORMACJE O MKS RZESZÓW

Postautor: dStan » 13 paź 2017, 13:29

Ale ZTM nie będzie przecież brało całego transportu i komunikacji pod uwagę, muszą przede wszystkim patrzeć na własny interes. Jeśli stwierdzają, że jest ciasno i ZTM musi czekać przed przystankiem z powodu innych autobusów, to logiczne jest, że usuwają te inne autobusy aby sobie zapewnić większą efektywność.
dStan
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 181
Na forum od: 30 cze 2014, 13:13

Re: INFORMACJE O MKS RZESZÓW

Postautor: jasiop » 14 paź 2017, 16:35

dStan pisze:Ale ZTM nie będzie przecież brało całego transportu i komunikacji pod uwagę, muszą przede wszystkim patrzeć na własny interes. Jeśli stwierdzają, że jest ciasno i ZTM musi czekać przed przystankiem z powodu innych autobusów, to logiczne jest, że usuwają te inne autobusy aby sobie zapewnić większą efektywność.

1 Na czym polega ten "własny interes" ?
2 "Jeśli stwierdzają, że jest ciasno ..." Mnie uczono, że twierdzenie trzeba udowodnić by było prawdziwe ...
jasiop
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 368
Na forum od: 18 lis 2014, 21:48

PoprzedniaNastępna

Wróć do Newsy

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość