INFORMACJE O MKS RZESZÓW

Informacje o nowych projektach drogowych i komunikacji.

Re: INFORMACJE O MKS RZESZÓW

Postautor: dStan » 16 paź 2017, 11:03

1. Na przykład może polegać na tym, że "obce" autobusy nie będą blokowały przystanku (przykład przystanku przy "Ameryce" podany w artykule), co przyczyni się do zmniejszenia opóźnień, zwiększenia przepustowości dla autobusów ZTM na danych przystankach.
2. Ale nie jesteśmy na lekcji matematyki. ZTM oferuje usługę, w ramach której obcy przewoźnicy mogą zatrzymywać się na rzeszowskich zatokach autobusowych za daną cenę. Jednak widocznie ktoś stwierdził, że obniża im to przychód i przestali oferować taką usługę. Jak dla mnie jest to zrozumiałe, że każdy dba o własny "biznes" i nie rozumiem dlaczego ktoś miałby tutaj cokolwiek udowadniać.
dStan
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 289
Na forum od: 30 cze 2014, 14:13

Re: INFORMACJE O MKS RZESZÓW

Postautor: Grzegorz44 » 02 gru 2017, 1:07

Wrzucam to tutaj ponieważ dotyczy inwestycji ROF realizowanej przez ZG PKS, a nie spółkę PKS Rzeszów S.A. Ogłoszono w końcu pierwszy z przetargów w ramach projektów komunikacyjnych ZG PKS z ROF. Chodzi o budowę hali napraw i obsługi taboru jaki ma zostać zakupiony w oddzielnym przetargu (niedługo przetarg na 54 autobusy powinien zostać ogłoszony), która to hala ma powstać na terenie bazy PKS od strony ul. Przy Torze (z wjazdem do al. Wyzwolenia jak cała baza).

http://zgpks.rzeszow.pl/bip/index.php?p ... =22&dep=16
Grzegorz44
Bywalec+
Bywalec+
 
Posty: 135
Na forum od: 16 maja 2017, 18:33

Re: INFORMACJE O MKS RZESZÓW

Postautor: riko » 03 sty 2018, 17:41

http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 57285.html




Związek Gmin „Podkarpacka Komunikacja Samochodowa” w Rzeszowie ogłosił spory przetarg na dostawy 54 nowych autobusów. Wartość zamówienia szacowana jest na 10 mln euro netto.

Przedmiotem przetargu, ogłoszonego przez Związek Gmin „Podkarpacka Komunikacja Samochodowa” w Rzeszowie, jest dostawa 54 nowych autobusów Zamówienie jest podzielone na części. Największa z nich obejmuje 39 autobusów miejskich o długości 10-11 m, które mają być niskopodłogowe w części od 1 do 2 drzwi. Pojazdy mają pomieścić min. 70 podróżnych, z czego min. 24 na miejscach siedzących. Przewidziano silnik spalinowy o mocy min. 200 kW w każdym z pojazdów.

Druga część zamówienia obejmuje 15 w pełni niskopodłogowych autobusów miejskich o długości 11,5-12,5 m, które mogą pomieścić min. 90 podróżnych, z tego min. 29 na miejscach siedzących. Pojazdy mają być wyposażone w silniki o mocy min. 200 kW.

Termin składania ofert mija 12 lutego. W obu częściach mogą brać udział firmy, które dostarczyły co najmniej 6 autobusów jednoczłonowych, niskopodłogowych, klasy MIDI lub MAXI, zasilanych olejem napędowym (oddzielnie dla każdej części).

O wyborze zadecydują cena (60%), ocena techniczna (35%) oraz zużycie paliwa (5%). W przypadku krótszych pojazdów pod uwagę brane będą rodzaj skrzyni biegów (więcej punktów za mechaniczną), materiał lub technologia wykonania konstrukcji nadwozia i poszycia autobusu, system oczyszczania spalin dla osiągnięcia norm Euro 6, podatność do napraw powypadkowych, pojemność pojazdu, gwarancja, ilość czynnika chłodzącego w układzie klimatyzacji. W przypadku dłuższych pojazdów punktowane będą materiał lub technologia wykonania konstrukcji nadwozia i poszycia autobusu, system oczyszczania spalin dla osiągnięcia norm Euro 6, podatność do napraw powypadkowych, pojemność pojazdu, gwarancja, ilość czynnika chłodzącego w układzie klimatyzacji, liczba biegów.

W skład związku wchodzi dziewięć gmin: Boguchwała, Chmielnik, Czarna, Czudec, Głogów Małopolski, Krasne, Świlcza, Trzebownisko, Tyczyn. Obsługuje on 14 linii podmiejskich prowadzących do Rzeszowa.






Obrazek
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 4787
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: RZESZÓW-Staromieście

Re: INFORMACJE O MKS RZESZÓW

Postautor: Ole » 01 mar 2018, 12:34

Otwarcie ofert zmieniono na 05.03.2018 bo ich zasypali pytaniami. Zainteresowanie jest więc będzie ciekawie.
Ogłosili też przetarg na rozbudowę zaplecza techniczno-serwisowego ale oferty były prawie 2 razy niż zakładali więc lipa.
-----------------------------------------------------
Awatar użytkownika
Ole
Moderator
Moderator
 
Posty: 901
Na forum od: 04 lip 2014, 9:23
Lokalizacja: Staromieście

Re: INFORMACJE O MKS RZESZÓW

Postautor: Grzegorz44 » 10 mar 2018, 17:01

W przetargu na autobusy nastąpiły kolejne zmiany w SIWZ, w tym ostatnie 9 marca. Termin składania ofert początkiem marca został wydłużony do 4 kwietnia. Przetarg podzielono też inaczej, na 3 zadania, gdzie w 2 z nich terminy dostaw autobusów wydłużono do końca lutego 2019 r.
Grzegorz44
Bywalec+
Bywalec+
 
Posty: 135
Na forum od: 16 maja 2017, 18:33

Re: INFORMACJE O MKS RZESZÓW

Postautor: Ole » 12 mar 2018, 9:50

Każde przesunięcie (już czwarte?) to kolejna klęska PKSu. Przetarg na rozbudowę zaplecza technicznego nie wypalił bo mieli 3,7 Mln zł a oferty zaczynały się od 6,3 Mln zł.
Nie chcę krakać ale czarno to widzę.
-----------------------------------------------------
Awatar użytkownika
Ole
Moderator
Moderator
 
Posty: 901
Na forum od: 04 lip 2014, 9:23
Lokalizacja: Staromieście

Re: INFORMACJE O MKS RZESZÓW

Postautor: bogdanoo » 27 lip 2018, 9:40

http://czytajrzeszow.pl/?id=367&idd=4&poz=ml0
Obrazek
Zapowiada się jakościowa zmiana w obsłudze podmiejskich linii MKS. Związek Gmin PKS planuje duże inwestycje, w tym zakup 54 autobusów. Docelowo ich przyjazdy mają wyświetlać się na tablicach informacyjnych na przystankach. Teraz pasażerowie mogą na nich śledzić tylko przyjazdy autobusów MPK.

Międzygminna Komunikacja Samochodowa (MKS) to sieć komunikacyjna, której organizatorem jest Związek Gmin Podkarpacka Komunikacja Samochodowa. Związek tworzy 9 podrzeszowskich samorządów. Należy do niego rzeszowski PKS, obsługujący połączenia podmiejskie na liniach MKS. Z powodu braku porozumienia gmin z miastem zastąpiły one połączenia obsługiwane wcześniej przez MPK.

Dziś osoby korzystające z usług MKS narzekają na jakość obsługi. Większa część autobusów obsługujących linie oznaczone numerami zaczynającymi się na „200” jest już mocno zużyta. Problemem dla pasażerów jest też brak zgody miasta na korzystanie przez ZG PKS z wszystkich przystanków na terenie Rzeszowa.
Obraz komunikacji MKS ma zmienić projekt „Rozwój gospodarki niskoemisyjnej oraz poprawa mobilności mieszkańców poprzez usprawnienie zrównoważonego transportu publicznego na terenie ROF” (ROF to Rzeszowski Obszar Funkcjonalny). Liderem tego projektu jest Związek Gmin. W jego ramach przewidziano:

- zakup taboru autobusowego przystosowanego dla osób niepełnosprawnych, spełniającego co najmniej normę Euro 6 – 54 szt.;

- wdrożenie oraz integrację systemu transportowego ROF z wdrożonym Zintegrowanym Systemem Zarządzania Ruchem i Transportem Publicznym;

- budowę zaplecza technicznego do obsługi taboru w zajezdni autobusowej – halę napraw i diagnostyki, automatyczną myjnię, elementy komunikacji wewnętrznej, infrastrukturę techniczną wraz z wyposażeniem.

Zakupione mają być dwa rodzaje nowych autobusów: o długości 10 i 12 metrów. Przetarg na dostawę krótszych autobusów został już rozstrzygnięty. Chodzi o dostawę 39 pojazdów marki Iveco Crossway 10,8.

- W zakresie zakupu taboru autobusowego dla części dotyczącej 39 sztuk pojazdów 10-metrowych został wyłoniony dostawca, firma ABP Bus i trwa postępowanie zgodnie z przepisami wynikającymi z ustawy o zamówieniach publicznych – wyjaśnia Remigiusz Wzorek, przewodniczący zarządu ZG PKS. - W dniu 6 sierpnia planowane jest podpisanie umowy. Mamy zapewnienie, że pierwsze 25 autobusów marki Iveco zostanie dostarczonych do końca bieżącego roku.

Pozostałe 14 wozów ma dotrzeć do Rzeszowa w pierwszych miesiącach 2019 r. Za 39 autobusów Związek zapłaci 37,5 mln zł.

Przetarg na dostawę 15 dłuższych autobusów musiał zostać powtórzony, ponieważ w pierwszym podejściu nie wpłynęła żadna oferta. W drugim przetargu zgłosił się tylko sanocki Autosan, jednak jego propozycja cenowa wynosi 17,4 mln zł i przekracza kwotę jaką na tę część inwestycji zarezerwował ZG PKS o ok. 1,3 mln zł. Czy Związek znajdzie brakujące środki?

- Również trwa procedura zgodnie z trybem wynikającym z ustawy. Środki na ten cel zostały już zabezpieczone w budżecie przez Zgromadzenie Związku Gmin, zgodnie z ustawą o finansach publicznych – odpowiada Remigiusz Wzorek.

Autobusy zgodnie ze specyfikacją przetargową powinny zostać dostarczone do końca lutego 2019 r. Wszystkie pojazdy zostaną wyposażone m.in. w wewnętrzne tablice informacji pasażerskiej (podobne jak znane z autobusów rzeszowskiego MPK), system głosowego zapowiadania przystanków i monitoring. Pasażerowie będą mogli skorzystać z gniazdek USB oraz z bezprzewodowego Internetu.
Autobusy mają być też wpięte w działający już w Rzeszowie system transportowy. Dzięki temu ich przyjazdy będą wyświetlać się na istniejących na przystankach tablicach informacji pasażerskiej. Wymaga to jednak porozumienia z miastem.

- Trwają prace nad wdrożeniem oraz integracją systemu transportowego. Jest to element projektu wymagającym ścisłej współpracy oraz uzgodnień z Zarządem Transportu Miejskiego w Rzeszowie – informuje przewodniczący. - Takie uzgodnienia są prowadzone. Dzięki dobrej współpracy z ZTM w Rzeszowie, mamy nadzieję, że w niedalekiej przyszłości prace nad połączeniem obydwu systemów zostaną zakończone.

Związek ma też inne ambitne plany dotyczące systemu biletowego.

- Wystąpiliśmy także z wnioskiem do pana marszałka województwa podkarpackiego o wyrażenie zgody na przystąpienie do porozumienia wraz z POLREGIO i ZTM w Rzeszowie, jako trzeciego podmiotu do współpracy w zakresie wdrożenia zintegrowanego biletu elektronicznego w transporcie kolejowym oraz autobusowym na terenie obejmującym funkcjonowanie planowanego PKA (Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej – dop. red.) oraz obecnie funkcjonujących Przewozów Regionalnych – mówi Remigiusz Wzorek. - Równolegle prowadzimy negocjacje w zakresie wdrożenia wspólnego biletu z ZTM w Rzeszowie, możliwych rozwiązaniach technicznych oraz współpracy w zakresie publikacji informacji pasażerskiej.
Większe problemy ma Związek z przetargiem na budowę zaplecza technicznego. Ma ono powstać w zajezdni PKS przy al. Wyzwolenia. Przetarg został powtórzony, ale za drugim razem oferty były znowu za drogie. Związek ma na to zadanie ok. 3,7 mln zł. Tymczasem wszystkie trzy oferty jakie wpłynęły przekraczają 6 mln zł. Przetarg unieważniono. Co dalej?

- Budowa zaplecza technicznego do obsługi taboru będzie realizowana zgodnie z założeniami projektu – uspokaja przewodniczący zarządu ZG PKS. - Obecnie prowadzona jest procedura przygotowania odpowiedniej dokumentacji w tym zakresie. Niezwłocznie po jej zakończeniu będzie ogłoszony przetarg.
Łączna wartość projektu to ponad 128,4 mln zł, z czego przeszło 87,8 mln zł finansowane będzie ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020.

Oprócz wspomnianych inwestycji, dodatkowo w gminach powstaną też parkingi przesiadkowe i zmodernizowane dworce. Sieć połączeń autobusowych poprawiona zostanie dzięki budowie nowych dróg i dwóch mostów na Wisłoku.

- Nadrzędnym celem realizowanego projektu jest poprawa jakości transportu oraz dobro wszystkich pasażerów – podsumowuje przewodniczący Wzorek.
Awatar użytkownika
bogdanoo
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 507
Na forum od: 25 lis 2017, 21:32

Poprzednia

Wróć do Newsy

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości