Strona 42 z 70

Re: INFORMACJE O ZTM RZESZÓW

Post: 23 kwie 2018, 16:26
autor: Pieczarkowy
Brak parkingów wielopoziomowych przy dworcach czy w wielu miejscach w mieście powoduje, że przesiadanie się na transport publiczny w całości jest niemożliwe lub niewygodne.

Re: INFORMACJE O ZTM RZESZÓW

Post: 23 kwie 2018, 17:18
autor: Nikoś
Jak się przesiadać do KM jeśli ta jedzie albo stadem albo okazjonalnie ?
Kiedyś były wyliczenia i dużych miast na to nie stać aby finansować całkowicie darmową KM bo ktoś te koszty w jakiś sposób pokryje, nie ma nic za darmo. Dowala potem w innych opłatach ale tu jest
Tak że szkoda spiny :D

Re: INFORMACJE O ZTM RZESZÓW

Post: 24 kwie 2018, 10:16
autor: kornik
Właśnie otwarto oferty na parkingi P&R w Toruniu:

140 miejsc, 3 poziomy: 12,7 mln (kosztorys: 6,5 mln)
150 mijesc, 3 poziomy: 13 mln (kosztorys: 7,2 mln)
110 miejsc, 2 poziomy: brak ofert (kosztorys: 9,5 mln)
46 miejsc w poziomie terenu: 1,1 mln (kosztorys: 0,8 mln)

http://www.transport-publiczny.pl/mobil ... 58354.html

Miasto podobnej wielkości co Rzeszów, więc tutaj powinno to wyglądać podobnie. W Rzeszowie lepiej, żeby takie pieniądze wydać na stworzenie porządnego rozkładu jazdy (wreszcie), przebudowę przystanków (dosunięcie do skrzyżowań, likwidacja zatok - poszerzenie peronów) i ogarnięcie dojść do tych przystanków (remonty chodników, likwidacja krawężników). Efekt sto razy lepszy.

Re: INFORMACJE O ZTM RZESZÓW

Post: 24 kwie 2018, 16:41
autor: riko
http://ztm.rzeszow.pl/objazdy-w-zwiazku ... godz-5-00/




OBJAZDY W ZWIĄZKU Z REMONTEM PLACU ŚRENIAWITÓW W DNIACH 27.04 (GODZ. OK.18.00) – 04.05.2018 (GODZ. OK. 5.00).

W związku z planowanym remontem ww. miejsca wprowadza się objazdy (w obie strony) dla linii:

0A, 0B, 3, 11, 15, 18, 28, 30, 36, 38, 59 i N1 – autobusy dojadą do przystanku Dąbrowskiego park, następnie objazdem przez ul. Unii Lubelskiej; Hoffmanowej; Mochnackiego do Cieplińskiego i dalej trasą bez zmian,

39 – autobus dojedzie do przystanku Dąbrowskiego pawilony, następnie objazdem przez ul. Chrzanowskiej; Hetmańską do Kilara i dalej trasą bez zmian,

2, 42 – autobusy dojadą do przystanku Kilara trasą bez zmian, następnie objazdem przez ul. Hetmańską; Chrzanowskiej; Dąbrowskiego; Unii Lubelskiej; Hoffmanowej; Mochnackiego do Cieplińskiego i dalej trasą bez zmian;

8, 26 i 34 – autobusy dojadą do przystanku Hetmańska ZS. Mech., następnie objazdem przez ul. Chrzanowskiej; Dąbrowskiego; Unii Lubelskiej; Hoffmanowej; Mochnackiego do Cieplińskiego i dalej trasą bez zmian.

W związku z dopuszczeniem do ruchu tylko dla autobusów, odcinka Kilara – Hetmańska, autobusy linii 5, 6, 7, 12, 13, 37 i N3 pojadą trasami bez zmian

Dla linii nr 8, 26, 34 i 39 na ul. Chrzanowskiej w kursach do Dąbrowskiego ustanowiony zostanie dodatkowy przystanek.

Przystanki Lisa-Kuli galeria i Lisa-Kuli rondo zostaną wyłączone z użytku.

Najbliższe przystanki na Mochnackiego.






Obrazek

Re: INFORMACJE O ZTM RZESZÓW

Post: 25 kwie 2018, 1:15
autor: porteño
kornik pisze:W Rzeszowie lepiej, żeby takie pieniądze wydać na stworzenie porządnego rozkładu jazdy (wreszcie), przebudowę przystanków (dosunięcie do skrzyżowań, likwidacja zatok - poszerzenie peronów) i ogarnięcie dojść do tych przystanków (remonty chodników, likwidacja krawężników). Efekt sto razy lepszy.

Co jak co, ale bardziej niedorzecznych pomysłów to dawno nie czytałem.
Nie powinno być żadnego przystanku bez zatoki, a przystanki przed skrzyżowaniami, zwłaszcza tymi ruchliwymi, są totalnie bezsensowne, bo autobus niejednokrotnie ma kłopoty, by wbić się na odpowiedni pas po ruszeniu z takiego przystanku.

Re: INFORMACJE O ZTM RZESZÓW

Post: 25 kwie 2018, 7:36
autor: Frodo907
porteño pisze:
kornik pisze:W Rzeszowie lepiej, żeby takie pieniądze wydać na stworzenie porządnego rozkładu jazdy (wreszcie), przebudowę przystanków (dosunięcie do skrzyżowań, likwidacja zatok - poszerzenie peronów) i ogarnięcie dojść do tych przystanków (remonty chodników, likwidacja krawężników). Efekt sto razy lepszy.

Co jak co, ale bardziej niedorzecznych pomysłów to dawno nie czytałem.
Nie powinno być żadnego przystanku bez zatoki, a przystanki przed skrzyżowaniami, zwłaszcza tymi ruchliwymi, są totalnie bezsensowne, bo autobus niejednokrotnie ma kłopoty, by wbić się na odpowiedni pas po ruszeniu z takiego przystanku.


Właśnie dlatego likwidacja zatok, wtedy autobus nie będzie miał żadnego problemu włączyć się do ruchu, i to nazywa się promowanie komunikacji publicznej a nie cały czas samochodów.

Re: INFORMACJE O ZTM RZESZÓW

Post: 25 kwie 2018, 16:55
autor: kornik
porteño pisze:Co jak co, ale bardziej niedorzecznych pomysłów to dawno nie czytałem.

1. Zobacz, jak wyglądają przystanki w miastach, które transport publiczny traktują poważnie. Zatok tam nie uświadczy. Polecam tą serię: http://zm.org.pl/?t=zatoki
2. Oprócz przystanków przed skrzyżowaniami są też przystanki za skrzyżowaniami (i tak powinny być umieszczone wszystkie). Takie bez dyskusji należy dokleić do przejść dla pieszych. Dla porównania:

Rzeszów: 120 m od pierwszych drzwi do przejścia https://www.google.pl/maps/@50.040834,2 ... a=!3m1!1e3
Warszawa (gdzie nie jest idealnie, ale najlepiej w Polsce i o niebo lepiej niż w Rzeszowie): 50 m https://www.google.pl/maps/@52.1875412, ... a=!3m1!1e3

Re: INFORMACJE O ZTM RZESZÓW

Post: 25 kwie 2018, 21:30
autor: porteño
Frodo907 pisze:Właśnie dlatego likwidacja zatok, wtedy autobus nie będzie miał żadnego problemu włączyć się do ruchu, i to nazywa się promowanie komunikacji publicznej a nie cały czas samochodów.

Tak, zwłaszcza gdy ma skręcić w lewo, a przystanek ma tuż przed światłami...

kornik pisze:1. Zobacz, jak wyglądają przystanki w miastach, które transport publiczny traktują poważnie. Zatok tam nie uświadczy. Polecam tą serię: http://zm.org.pl/?t=zatoki

Nie znam miasta bez zatok. Może na jakichś mniejszych ulicach ma to jakiś sens (choć i tak dla mnie pozostanie symbolem wioski), ale na każdej ruchliwej arterii to strzelanie sobie samobója.

kornik pisze:2. Oprócz przystanków przed skrzyżowaniami są też przystanki za skrzyżowaniami (i tak powinny być umieszczone wszystkie). Takie bez dyskusji należy dokleić do przejść dla pieszych. Dla porównania:

Rzeszów: 120 m od pierwszych drzwi do przejścia https://www.google.pl/maps/@50.040834,2 ... a=!3m1!1e3
Warszawa (gdzie nie jest idealnie, ale najlepiej w Polsce i o niebo lepiej niż w Rzeszowie): 50 m https://www.google.pl/maps/@52.1875412, ... a=!3m1!1e3

A czemu niby ma służyć "doklejanie" przystanków do skrzyżowań? Przystanek powinien być przy obiektach, do których udaje się najwięcej podróżnych.

Re: INFORMACJE O ZTM RZESZÓW

Post: 25 kwie 2018, 21:51
autor: jasiop
P&R w Rzeszowie ?
Moim zdaniem można chyba bardziej zasadnie i racjonalniej wydać pieniądze ...

porteño pisze:...
A czemu niby ma służyć "doklejanie" przystanków do skrzyżowań? Przystanek powinien być przy obiektach, do których udaje się najwięcej podróżnych.

Nie wiem czy wiesz, ale przystanki są zazwyczaj tylko po jednej stronie drogi a czasem trzeba przejść na drugą stronę ... ;-)

Re: INFORMACJE O ZTM RZESZÓW

Post: 25 kwie 2018, 22:39
autor: kornik
porteño pisze:Nie znam miasta bez zatok. Może na jakichś mniejszych ulicach ma to jakiś sens (choć i tak dla mnie pozostanie symbolem wioski), ale na każdej ruchliwej arterii to strzelanie sobie samobója.

Zatoki nie mają żadnych zalet dla komunikacji miejskiej, brak zatok ma same zalety – jeśli chodzi o ruch samochodów indywidualnych to jest na odwrót. Kwestia priorytetów.

porteño pisze:A czemu niby ma służyć "doklejanie" przystanków do skrzyżowań? Przystanek powinien być przy obiektach, do których udaje się najwięcej podróżnych.

Temu, że jak ktoś się udaje na inny róg skrzyżowania niż ten, na którym wysiadł (np. żeby się przesiąść), to żeby nie dymał bez sensu dodatkowych 70 metrów. A tak to nie ma się co dziwić, że jak ktoś w Rzeszowie mówi o przesiadkach to ludzie pukają się w głowę.