INFORMACJE O ZTM RZESZÓW

Informacje o nowych projektach drogowych i komunikacji.

Re: INFORMACJE O ZTM RZESZÓW

Postautor: Nikoś » 23 wrz 2016, 13:44

Zamiast iść na całośc i skoro dzień bez auta to bez auta to nie aby jechać za free trzeba było mieć dowód rejestracyjny a jak ktoś z rodziną jedzie to co kierowca za free a reszta płacić krocie ? nie jedzie tak jak zwykle
A koszt całodniowej akcji nie był by aż tak duży bo i tak mało kto pewnie by się zdecydował przesiąść przy tej ofercie jaka jest
Nikoś
Maniak
Maniak
 
Posty: 2312
Na forum od: 05 wrz 2015, 12:09

Re: INFORMACJE O ZTM RZESZÓW

Postautor: Frodo907 » 23 wrz 2016, 18:08

Podczas rozmów z szefostwem ZTM proponowałem takie rozwiązanie, totalne free. Bo co maja zrobić rodzice dowożący dzieci do szkoły?
Czy były by to większe koszty?
Autobus MPK to nie taxi , które jedzie tylko na wezwanie. Autobusy kursują niezależnie od liczby pasażerów, kierowca dostaje pensję zarówno w tedy jak prowadzi autobus jak i gdy stoi na zajezdni.
Jedyny koszt dodatkowy który ja widzę to różnica w zużyciu paliwa gdy jedzie pusty i z kompletem pasażerów.
Obrazek
Awatar użytkownika
Frodo907
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 879
Na forum od: 08 lip 2015, 19:35
Lokalizacja: Rzeszów

Re: INFORMACJE O ZTM RZESZÓW

Postautor: jasiop » 23 wrz 2016, 18:37

ZTM od "zawsze" nie wysila się i co roku powiela prawie dokładnie ten sam scenariusz "dnia bez samochodu" ...
Rz - Nowe Miasto
jasiop
Maniak
Maniak
 
Posty: 1435
Na forum od: 18 lis 2014, 22:48

Re: INFORMACJE O ZTM RZESZÓW

Postautor: jasiop » 24 wrz 2016, 13:28

JAWORSKI: „Dzień Bez Samochodu” to ważne święto. Prezentowane w mediach analizy dotyczące zrównoważonej mobilności oraz wpływu transportu na środowisko, nasze zdrowie i funkcjonowanie całego miasta spychają wówczas na dalszy plan doniesienia o nowych inwestycjach drogowych i korkach.

Możemy wtedy szeroko promować korzystanie z komunikacji zbiorowej i pokazywać alternatywne możliwości przemieszczania się. Możemy opowiadać w publicystycznym tonie o tym, że ruch samochodowy jest głównym źródłem emisji zanieczyszczeń powietrza w Warszawie i pytać o to, czy faktycznie tak często musimy wsiadać za kierownicę. W ten właśnie dzień możemy również, na masową skalę, przedstawiać wnioski z badań amerykańskiego urbanisty Donalda Appleyarda, który dowodził, że wzrost natężenia ruchu na ulicach zagraża wartości społecznej przestrzeni miejskiej, ponieważ maleje liczba relacji społecznych pomiędzy ludźmi mieszkającymi w ich otoczeniu.

Przy okazji możemy rozprawiać się z mitami dotyczącymi związku między kondycją ekonomiczną przestrzeni publicznej i jej dostępnością dla ruchu samochodowego, pokazując, co dzieje się z lokalnym biznesem, gdy poszczególne miejsca wyłączamy z ruchu lub znacząco ten ruch ograniczamy. To ważne zadania edukacyjne i nie należy ich ani bagatelizować, ani zupełnie przekreślać.

„Dzień Bez Samochodu” może jednak zamienić się w bezsensowne, jednorazowe wydarzenie promocyjne, jeżeli będzie odwracał naszą uwagę od dyskusji o zasadności i zakresie długofalowych zmian komunikacyjnych oraz urbanistycznych w Warszawie. Niezależnie od świętowania samorząd powinien realizować konkretne działania i projekty: modernizować i rozbudować infrastrukturę tramwajową oraz sieć autobusową, zmieniać organizację ruchu, uprzywilejowując pojazdy komunikacji zbiorowej, poprawiać bezpieczeństwo niechronionych uczestników ruchu (pieszych i rowerzystów), rozbudowywać system parkingów „Parkuj i Jedź” na obrzeżach miasta dla osób przyjeżdżających z sąsiednich gmin itd.

Z drugiej strony powinien zniechęcać ludzi do poruszania się samochodem: ograniczać liczbę miejsc parkingowych w śródmieściu, zamykać i przebudowie wybrane ulice, zawężać pasy ruchu, o czym słusznie wspominają autorzy projektu „Warszawskiej Polityki Mobilności”, która obecnie jest konsultowana społecznie. Powinien również dbać o kwestie strategiczne: wymuszać rozwój obszarów o różnych funkcjach, w których można mieszkać, pracować, robić zakupy i wypoczywać, ponieważ taki rodzaj planowania przestrzennego wpłynie na ograniczenie liczby podróży.

Wszystkie opisane powyżej przekształcenia komunikacyjne nie mogą sprowadzać się do dyskusji o sprawnym działaniu poszczególnych podsystemów (tramwajowego, autobusowego, samochodowego itd.). Powinny być analizowane z perspektywy osoby przemieszczającej się po Warszawie za pomocą różnych środków transportu. Projektanci zmian i osoby wdrażające przygotowane rozwiązania powinny zadawać sobie pytania o to, w jaki sposób mieszkaniec i użytkownik miasta dotrze ze swojego mieszkania lub domu do różnych punktów w mieście – bezpośrednio lub sprawnie przesiadając się dzięki temu, że podsystemy będą ze sobą zintegrowane.

W ten sposób działania inwestycyjne, organizacyjne i promocyjne samorządu zbliżą się do tego, co powinno być ich celem – do zmiany naszych zachowań komunikacyjnych. Wówczas, zastanawiając się nad wyborem środka mojej (indywidualnej) podróży po (wspólnym) mieście, będę mógł ocenić, że na krótkim dystansie najlepiej sprawdzi się mój własny lub publiczny rower, a na dłuższym – metro i tramwaj.

http://warszawa.ngo.pl/wiadomosc/1991194.html
Rz - Nowe Miasto
jasiop
Maniak
Maniak
 
Posty: 1435
Na forum od: 18 lis 2014, 22:48

Re: INFORMACJE O ZTM RZESZÓW

Postautor: riko » 26 wrz 2016, 16:29

http://www.resinet.pl/aktualnosci/rzesz ... escie.html






RZESZÓW. Zakończono prace nad nowoczesną wiatą przystankową, która stanęła na ul. Lisa Kuli, niedaleko Galerii Graffica. Podobnych przystanków będzie w stolicy innowacji więcej.

W ramach zadania planowane jest wybudowanie jeszcze dwóch tego typu wiat o łącznej ilości 9 modułów na przystankach przy Placu Wolności. Rozbiórki oraz uporządkowanie terenu a także montaż wiat i ich podłączenie kosztować będą ponad 340 tys. zł brutto.

Postawiona niedawno wiata przy ul. Lisa Kuli jest jedynym dotychczas przystankiem, w którym zastosowano aż tak nowoczesne rozwiązania. Wiata jest wyposażona w klimatyzację oraz system ogrzewania polegający na emitowaniu ciepła przez specjalne szyby. By ograniczyć straty ciepła i chłodu nad wejściami zastosowane zostały kurtyny powietrzne.

Prace nad wiatą przy ul. Lisa Kuli zakończone zostały w terminie. Niedługo ruszą kolejne roboty nad przystankami przy Placu Wolności.







Obrazek
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5326
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: INFORMACJE O ZTM RZESZÓW

Postautor: Kacu » 26 wrz 2016, 17:50

Przyciemniane szyby? Genialne rozwiązanie, z pewnością będzie widać gdy np. będą w środku kogoś bić...
Kacu
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 538
Na forum od: 05 sie 2016, 16:30

Re: INFORMACJE O ZTM RZESZÓW

Postautor: PzD91 » 26 wrz 2016, 19:00

Dla mnie te przystanki to mega porażka.
Awatar użytkownika
PzD91
Maniak
Maniak
 
Posty: 1589
Na forum od: 16 lut 2015, 22:04
Lokalizacja: Rzeszów

Re: INFORMACJE O ZTM RZESZÓW

Postautor: porteño » 27 wrz 2016, 5:32

Jest odrobinę lepiej niż ten pierwszy ogrzewany przy Graffice, ale dalej wygląda to dosyć marnie.
porteño
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 1022
Na forum od: 24 lip 2014, 18:02

Re: INFORMACJE O ZTM RZESZÓW

Postautor: Nikoś » 27 wrz 2016, 13:40

Zamiast budować takie "wypasione" przystanki lepiej by te kasę przeznaczyć można było na zwiększenie częstotliwości niektórych linii bo co z tego że przystanek będzie na "wypasie" jak najbliższy kurs za godzine :D
Nikoś
Maniak
Maniak
 
Posty: 2312
Na forum od: 05 wrz 2015, 12:09

Re: INFORMACJE O ZTM RZESZÓW

Postautor: riko » 28 wrz 2016, 15:23

http://rzeszow-news.pl/od-1-pazdziernik ... linii-mpk/






Rozkład jazdy zmieni się na liniach nr 3, 14, 22, 25 i 33.
W przypadku linii nr 3 niektóre kursy będą wydłużone do Świlczy. Nowe kursy zostaną uruchomione dla linii nr 14. Od soboty zmienią się również godziny kursowania niektórych autobusów na linii nr 22.
Nowy rozkład jazdy autobusów będzie także obowiązywał na liniach nr 25 i 33. W tym przypadku niektóre kursy będą miały zmienione godziny, ponadto wszystkie kursy będą wydłużone do Bzianki.









http://www.resinet.pl/aktualnosci/rzesz ... owych.html






RZESZÓW. Kolejne zmiany w kursach rzeszowskich autobusów.

W poniedziałek informowaliśmy o zmianie, wraz z początkiem nowego miesiąca, rozkładów jazdy linii autobusowych numer 25 i 33. Autobusy te pojadą dalej niż dotychczas – wszystkie kursy zostaną wydłużone do Bzianki. Będą również wprowadzone zmiany w godzinach odjazdów niektórych kursów.

Jak informuje Zarząd Transportu Miejskiego zmianie ulegną także rozkłady innych linii, w tym linii nr 3, której niektóre kursy też zostaną wydłużone. Autobusy pojadą do Świlczy. Nowe kursy uruchomione zostaną także dla linii nr 14 a pewne modyfikacje w godzinach kursowania niektórych połączeń będą wprowadzone dla linii nr 22.




riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5326
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

PoprzedniaNastępna

Wróć do Newsy

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: iamRZE, Maruda i 4 gości