autor: Grzegorz44 » 29 cze 2017, 2:34
Konflikt na linii ratusz-gmina ma tu mniejszy wpływ. Poszło o ceny za wozokilometr proponowane przez ZTM. Wszystko to władze gminy dokładnie opisały na stronie Krasnego. Gmina, która i tak będzie uczestniczyć w komunikacyjnym projekcie ROF realizowanym przez Związek Gmin PKS zrezygnowała z usług ZTM/MPK i przystąpiła ponownie do ZG PKS. Przypomnijmy, że kilka lat temu linie do gminy Krasne obsługiwała MKS (czyli sieć zarządzana przez ZG PKS), ale Krasne z niej zrezygnowało, wystąpiło ze Związku i podpisało umowę o obsłudze komunikacji z miastem/ZTM. W tej postaci co teraz, linie 4 i 14 były obsługiwane dopiero od kilku lat. Linie 6 i 46 gdy tylko zostanie wybudowana pętla na terenie miasta zostaną skrócone, by nie wyjeżdżać poza granice Rzeszowa. Teraz odbywa się to z przyczyn technicznych, a nie dlatego, że gmina dopłaca do tych linii. Swoją drogą do ZG PKS swój akces złożyły ostatnio także gminy Świlcza, Tyczyn i Czudec.
W normalnych warunkach sprawę rozwiązałyby przetargi na obsługę linii (przynajmniej części) na terenie danej gminy lub związku gmin czy miasta. Tymczasem miasto ma swojego przewoźnika i stara się go chronić, natomiast Związek Gmin przejął jako właściciel PKS Rzeszów i teraz musi de facto korzystać z usług tej firmy do obsługi tras MKS. Nie ma tu miejsca na element realnej konkurencji cenowej w stawkach za wozokilometr.