Przeklejka z SSC:
Rośnie medialny szum wobec inicjatywy lokalnych aktywistów, by do szprychy 6 CPK, włączyć obszary na wschód od Rzeszowa, to jest Leżajsk, Przeworsk, Jarosław i Przemyśl. Główny postulat to modernizacja LK68 oraz LK91 do standardu analogicznego jak pozostała część szprychy 6 (czyli m.in. odcinek Łętownia-Rzeszów), oraz uwzględnianie tej linii w analizach związanych z CPK.
Tak dla włączenia Przemyśla do sieci połączeń kolejowych w ramach CPK !
Stowarzyszenie Forum Rozwoju Przemyśla wyraża swoje poparcie dla apelu Ruchu dla podkarpackiej trasy wschodniej, dotyczącego stworzenia tzw. szprychy przemyskiej w ramach projektowanej sieci połączeń kolejowych dla planowanego Centralnego Portu Komunikacyjnego.
Treść apelu wraz z opisem koncepcji publikujemy poniżej:
"RUCH DLA PODKARPACKIEJ TRASY WSCHODNIEJ
KIM JESTEŚMY ?
Jesteśmy demokratycznym, ponadpolitycznym ruchem społecznym zrzeszającym mieszkańców Przemyśla, Jarosławia, Przeworska, Leżajska i okolic.
CO JEST NASZYM CELEM? O CO WALCZYMY?
Chcemy wykorzystać szansę jaką daje planowana najważniejsza w najnowszych dziejach Polski inwestycja – budowa największego w Europie Centralnej lotniska – Centralnego Portu Komunikacyjnego (CPK) między Warszawą i Łodzią skomunikowanego siecią nowoczesnych, szybkich połączeń kolejowych nie tylko z ważniejszymi miastami Polski, ale także sąsiednich państw. Przemyśl, Jarosław, Przeworsk i Leżajsk zasługują na takie skomunikowanie z CPK, tym bardziej, że leżą na najkrótszej trasie łączącej Lwów (przez Medykę) i Drohobycz (przez Malhowice) z planowanym polskim lotniskiem – CPK. Niestety, nie zostały uwzględnione w planach rządu.
OBECNE PLANY RZĄDU WYMAGAJĄ UZUPEŁNIENIA!
Obecne plany rządu przewidują, że linia kolejowa zwana szprychą podkarpacką nr 6 ma omijać nasze miasta i prowadzić przez Stalową Wolę do Łętowni koło Nowej Sarzyny, a stamtąd nową linią kolejową przez Sokołów Małopolski, Rzeszów, Brzozów do Sanoka.
NASZA PROPOZYCJA
Nie jesteśmy przeciwnikami wybudowania trasy Łętownia – Sokołów Małopolski – Rzeszów – Brzozów – Sanok, z przedłużeniem w przyszłości, po modernizacji linii przez Przełęcz Łupkowską na Słowację i na Węgry, ale domagamy się powstania drugiej, równoległej, utrzymanej w tym samym standardzie linii kolejowej do Przemyśla, poprzez modernizację linii kolejowej nr 68 na odcinku od Łętowni do Przeworska i linii kolejowej nr 91 na trasie od Przeworska do Przemyśla (zob. mapka na końcu tekstu). Podkarpacka Trasa Wschodnia Łętownia- Leżajsk – Przeworsk – Jarosław – Przemyśl nie tylko skomunikuje nasze miasta najkrótszą drogą z CPK, ale również OŻYWI WĘZŁY KOLEJOWE W PRZEMYŚLU I PRZEWORSKU.
Ta trasa nie wymaga budowy nowej linii kolejowej tylko modernizacji istniejących linii kolejowych do takiego samego standardu, jaki będą mieć główne trasy do CPK. Zgodnie z naszą koncepcją szprycha podkarpacka nr 6 w Łętowni rozdziela się na dwie jednakowo ważne i w jednakowym standardzie trasy: jedna do Przemyśla, a druga do Sanoka.
Ciąg dalszy pod linkiem:
https://frp.com.pl/tak-dla-wlaczenia-przemysla-do-sieci-polaczen-kolejowych-w-ramach-cpk,n-194.htmlPrzemyśl – miasto wykluczone. Ominie nas Centralny Port Komunikacyjny?
Członkowie społecznej inicjatywy „Ruch dla podkarpackiej trasy wschodniej” rozpoczęli akcję związaną z możliwością komunikacyjnego wykluczenia Przemyśla, a co się z tym wiąże – dalszej degradacji nadsańskiego grodu.
https://www.zycie.pl/informacje/artykul/38253,przemysl-miasto-wykluczone-ominie-nas-centralny-port-komunikacyjny