Firma Sweco przygotuje koncepcję drogi łączącej ulicę Warszawską ze strefą ekonomiczną Dworzysko. Łącznik domknie układ drogowy na północy miasta.
https://rzeszow-news.pl/polaczenie-ulic ... n-zlotych/
Firma Sweco przygotuje koncepcję drogi łączącej ulicę Warszawską ze strefą ekonomiczną Dworzysko. Łącznik domknie układ drogowy na północy miasta.
Wiosną tego roku będzie gotowa szczegółowa koncepcja budowy ostatniego elementu północnej obwodnicy Rzeszowa – zapowiada miasto.
Chodzi o połączenie ulic Warszawskiej i Krakowskiej, które będzie miało 6,5 km. Jego częścią będzie wiadukt nad ul. Warszawską i torami kolejowymi. W ubiegłym roku Rzeszów otrzymał na inwestycję 250 mln zł z Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych.
– Budowa obwodnicy północnej Rzeszowa będzie największym zadaniem drogowym w historii Rzeszowa – ogłosił w czwartek (21 marca) Konrad Fijołek, prezydent miasta.
Szacowany koszt inwestycji wynosi ok. 300 mln zł. Lwią część tej kwoty stanowi wspomniane wsparcie z budżetu państwa.
Jak zapowiadają władze miasta, wiosną tego roku zakończą się prace nad programem funkcjonalno-użytkowym dla obwodnicy północnej. To dokument, który uszczegółowi założenia inwestycji. Pracuje nad nim firma Sweco, za co otrzyma ponad 2,4 mln zł.
Urzędnicy twierdzą, że opracowanie dokumentu jest już finiszu.
(...)
Rzeszów przymierza się do budowy północnej obwodnicy. To nie wszystko.
RZESZÓW/OBWODNICA. BUDOWA OBWODNICY PÓŁNOCNEJ RZESZOWA BĘDZIE NAJWIĘKSZYM ZADANIEM DROGOWYM W HISTORII RZESZOWA.
Jej koszt to ok. 300 mln zł, z czego aż 250 mln zł udało nam się pozyskać jako dofinansowanie – mówi Konrad Fijołek,
prezydent Rzeszowa.
Prace nad programem funkcjonalno-użytkowym dla tego potężnego zadania są już na finiszu – zakończą się tegoroczną wiosną.
Dotychczas największą z inwestycji drogowych Rzeszowa była budowa mostu im. Tadeusza Mazowieckiego wraz z drogami do niego prowadzącymi. My realizujemy obecnie inwestycję równie dużą, o ile nie większą – budujemy Wisłokostradę, która kosztuje 170 mln zł. Ta droga połączy al. Rejtana z ul. Ciepłowniczą i dalej z drogą ekspresową S19. Natomiast obwodnica północna będzie największym przedsięwzięciem drogowym Rzeszowa. Będzie kosztowała aż 300 mln zł – podkreśla prezydent Rzeszowa.
Obwodnica będzie rozpoczynała się u zbiegu ulic Warszawskiej i Krogulskiego. Tam wybudowany zostanie ponad 300-metrowy wiadukt, który będzie przebiegał nie tylko nad ul. Warszawską ale także nad torami kolejowymi. Następnie droga dojdzie do ul. Miłocińskiej, gdzie powstanie rondo.
I tu ważna sprawa. Obiecywaliśmy mieszkańcom osiedli Baranówka i Miłocin, że ta nowa droga nie zostanie poprowadzona tak, że rozdzieli te dwa osiedla. I słowa dotrzymujemy – droga od nowego ronda zostanie poprowadzona wzdłuż torów kolejowych, omijając osiedla – tłumaczy Konrad Fijołek.
Następnie nowa droga dojdzie do strefy Dworzysko. Ta inwestycja będzie bardzo ważna dla strefy, w której powstają kolejne obiekty przemysłowe. Obecnie Dworzysko jest skomunikowane ulicą Chmury, dość mocno już obciążoną. Obwodnica da strefie oddech komunikacyjny, będzie świetnym alternatywnym połączeniem, domykający układ dróg na północy miasta. I co najistotniejsze uruchomi inwestycyjne nowe tereny zarówno te znajdujące się w Rzeszowie jak i te poza granicą miasta.
Dziś w Rzeszowie nie stawiamy już na takie rozwiązania jak kolejne poszerzanie istniejących już dróg. Aby usprawnić ruch w naszym mieście budujemy drogi alternatywne – takie jak właśnie obwodnica północna, czy też realizowane już Wisłokostrada i droga, połączy osiedla Katuli i Staroniwa, Takim alternatywnym połączeniem będzie też nowa droga pomiędzy al. Armii Krajowej i ul. Wieniawskiego, na budowę której ogłosiliśmy już przetarg i niedługo będziemy otwierać oferty – mówi prezydent Rzeszowa.
Połączenie ul. Warszawskiej ze strefą Dworzysko i dalej z ul. Krakowską będzie miało ok. 6 km długości. Będzie to droga dwujezdniowa, po dwa pasy w każdym kierunku, z chodnikami, ścieżkami rowerowymi po obu jej stronach,
zatokami autobusowymi.
Przetarg na dokumentację i budowę zostanie ogłoszony w drugim kwartale tego roku.
Ta inwestycja ma finansowanie i wybudujemy ją. Ale nie chcemy na tym poprzestać. W najbliższej kadencji najważniejsza będzie droga południowa. Jej przebieg budził pewne protesty. Były one największe jeśli chodzi o odcinek przebiegający przez osiedle Budziwój. Dlatego też podjąłem decyzję, by podzielić to zadanie na dwie części i zrezygnować z tej, która jest teraz mniej pilna. Mam tu na myśli odcinek, który przebiega przez osiedle Budziwój. Skoncentrujemy się na budowie odcinka od ul. Podkarpackiej do ul. Jana Pawła II wraz z budową mostu na Wisłoku – informuje prezydent Rzeszowa.
To nie jedyne zadanie, którego przygotowanie jest już mocno zaawansowane jeśli chodzi o nowy układ drogowy na południu Rzeszowa. Trwa już opracowanie dokumentacji budowy i rozbudowy dróg na południu osiedla Budziwój, m.in. ul. Senatorskiej. Ta ulica połączy Rzeszów z Boguchwałą. O tym połączeniu i nowym moście na Wisłoku rozmawiamy z władzami Boguchwały – powiedział prezydent.
Konrad Fijołek w środę w Warszawie brał udział w posiedzeniu Unii Metropolii Polskich. W tym spotkaniu uczestniczył także Andrzej Domański, minister finansów. Rozmowy dotyczyły m.in. reformy finansów samorządów, których dochody podczas rządów Prawa i Sprawiedliwości zostały mocno ograniczone.
Po tym spotkaniu wiemy, że taka reforma jest przygotowywana i takie duże samorządy jak Rzeszów staną finansowo mocniej na własnych nogach. Będzie ogromna szansa na to, by tak duże inwestycje realizować w porozumieniu z rządem. Szansą będą także pieniądze z KPO – powiedział Konrad Fijołek.
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości