Taki wiadukt powinien być i na skrzyżowaniu z Kwiatkowskiego i na skrzyżowaniu z Rejtana + tunel/wiadukt nad/pod Rondem Pobitno. Takie rozwiązania są powszechnie stosowane w innych dużych miastach - nie jest to od razu żadne betonowanie pt. USA i 10 pasmowa autostrada...
"Obwodnica" powinna być głównym (DROŻNYM) ciągiem komunikacyjnym, tak żeby nie stać codziennie w korku od Polfy do Kwiatkowskiego. Prawo i lewoskręty w Kwiatkowskiego ledwo zipią, tak samo lewo i prawoskręty w Sikorskiego - blokowane są wyjazdy z dróg poprzecznych czy przystanki...
Nie ma lepszej kandydatki na główną arterię miasta, chcemy wywalić ruch z centrum? Proszę bardzo - wywaliliśmy ruch bezsensownymi buspasami z Piłsudzkiego - m.innymi dlatego południe stoi... co teraz?
Rzeszów 200k miasto wojewódzkie i debata nad 3 pasem głównej drogi... jako kontr argument - bo 10 pasów w USA się nie sprawdza... Bo jakby tak udrożnić (powtarzam główną) arterię miejską to każdy dokupi trzecie auto i wtedy znowu się zakorkujemy
ps. a ile emisji byśmy zaoszczędzili gdyby tak dało się płynnie przejechać od Polfy do Rejtana... zamiast ruszać/hamować/ruszać/hamować/czerwone/5m podjazdu/ruszać/hamować..... jeszcze okazałoby się że eko-strefa jest niepotrzebna
pss. i nie łudźmy się - dyskutować można bardzo wiele - ale i tak nic nie zostanie zbudowane - ani wiadukty ani tunele ani żadne obwodnice południowe, marzenie ściętej głowy