Miasto ogłosiło przetarg na rozbudowę układu komunikacyjnego ośmiu ulic w Rzeszowie: Siemieńskiego, Kochanowskiego, Żółkiewskiego, Batorego, Styki, Orzeszkowej, Śniadeckich i Głowackiego. W ramach inwestycji powstanie m.in. rondo naprzeciwko ZUS-u oraz nowa droga do wiaduktu nad ul. Batorego.
Artykuł otwarty w ramach bezpłatnego limitu prenumeraty cyfrowej
Zakres prac obejmuje gruntowną przebudowę układu o łącznej długości około 2,165 km. Początek tego układu jest na skrzyżowaniu ulic Głowackiego, Siemiradzkiego, Batorego w okolicy ZUS-u. W tym miejscu planuje się budowę ronda jedno- lub dwupasmowego. Dalej ma powstać droga ze ścieżkami rowerowymi i chodnikami, krzyżująca się z ul. Śniadeckich i Orzeszkowej. Następnie droga przetnie ul. Styki i poprowadzi prosto w kierunku przejazdu pod wiaduktem na Batorego. Tu połączy się z ul. Żółkiewskiego. Od skrzyżowania z ul. Styki do ul. Kochanowskiego będzie mieć trzy pasy jezdni.
Rzeszów. Ruch ma być sprawniejszy
Pod samym wiaduktem zostanie pogłębiona jezdnia. Z obecnych 2,8 metrów do 4,5. To umożliwi przejazd m.in. autobusom z zasilaniem gazowym, które teraz nie mieszczą się pod wiaduktem.
Ulice Żółkiewskiego, Styki i Siemieńskiego na odcinku między Kochanowskiego a gen. Maczka także będą trzypasmowe. Powstanie też około 200-metrowa droga serwisowa od Kochanowskiego do terenów między ulicami: Chocimską, Klonowicza i Karpińskiego.
Równie ważne jak poszerzenie będzie wykonanie nowych nawierzchni. Niektóre z tych ulic, jak np. Styki, są do dziś wyłożone kostką brukową.
W ramach całej inwestycji powstaną zatoczki autobusowe, ścieżki rowerowe, chodniki, oświetlenie. Reszta prac to m.in. przebudowa kanalizacji deszczowej, budowa przepompowni wód pod wiaduktem i rozbudowa przepustu na potoku Przyrwa w okolicy ul. Maczka.
Przebudowa ma sprawić, że ruch pomiędzy Śródmieściem, a osiedlem 1000-lecia będzie sprawniejszy. - Najważniejszym celem tej przebudowy jest pozbycie się „wąskiego gardła” czyli przejazdu pod wiaduktem na ul. Batorego. Przejazd będzie szeroki na 21,7 m. Chcemy, by miał trzy pasy ruchu, chodniki po obu stronach (teraz jest tylko po jednej) i ścieżki rowerowe - informuje Andrzej Świder, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg.
Miejski Zarząd Dróg w Rzeszowie czeka na oferty
Drugim, równie ważnym elementem będzie wspomniane rondo w pobliżu ZUS-u. Zastąpi obecnie istniejącą w tym miejscu plątaninę ulic - koszmar rzeszowskich kierowców.
Miejski Zarząd Dróg czeka teraz na oferty od wykonawców. Czas jest do 21 kwietnia. Firma, która zwycięży przetarg będzie musiała wykonać dokumentację do 20 listopada.
Koszt samej dokumentacji to ponad 400 tys. zł. Cała inwestycja pochłonie ponad 4 mln zł.
Równie ważnym elementem będzie przebudowa wiaduktu nad ul. Batorego. PKP zrealizuje to zadanie we własnym zakresie. Budowa drogi będzie musiała pokryć się w czasie z pracami nad wiaduktem.
- Obiekt będzie przebudowany w ramach modernizacji stacji Rzeszów. Obecnie opracowywana jest dokumentacja. Jej zakończenie wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę planowane jest w III kwartale 2017 roku. Realizacja planowana jest w latach 2018 -2021 - mówi Dorota Szalacha, rzecznik PKP.
Prace ze strony miasta najprawdopodobniej rozpoczną się także w 2018 roku.
PzD91 pisze:Czyżby DevelopRes sprzedał już wszystkie mieszkania w tej inwestycji? Szybko się uwinęli.
Wróć do Inwestycje zrealizowane
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości