byłoby to bardzo dobre rozwiązanie, jednak za ostatnim akapitem zswiety pisze:Dojazd do nowego osiedla można wprosty sposób ułatwić budując bezpośredni łącznik do obwodnicy (wzdłuż Młynówki) i problem z głowy. Bez paniki.
Słocina pęcznieje. Ale co z rozwiązaniami komunikacyjnymi?
(...)Sensownym rozwiązaniem byłoby wyprowadzenie ruchu bezpośrednio z osiedla na al. Armii Krajowej, z pominięciem ulicy Paderewskiego. Miasto nie ma w ogóle w planach takiego przebicia)(...).
Jest tak jak napisał 'peter', jadąc w stronę centrum Rzeszowa, skrzyżowanie ze światłami nie jest głównym problemem, w okolicach godz 7-8 to aktualnie szacuję do ~50 aut w zatorze i do maks 5 minut przejazdu (chyba że światła głupieją i puszczają po 2-3 auta co się zdarzało ), plus oczywiście szkoła, przy której zatrzymują się auta rodziców podwożących dzieci.OloB pisze:Nikoś pisze:Zauważcie, że korek powstaje na skrzyżowaniu z sygnalizacją świetlną (przy szkole). Jeśli więc doszłoby nawet do swego rodzaju offset'u i NG dołożyłby się do poszerzenia ul. Paderewskiego na odcinku Al. Armii Krajowej - ul. Witolda, nie rozładowałoby to korka, tak żarliwie obfotografowanego w cytowanym wcześniej artykule.peter pisze:Korek nie tylko w tym miejscu sie robi w godziach szczyty proponuje wjechac jadac obwodnica na wysokosci mniej wiecej centrum 2000 na zatoczke prowadzaca na slocine jeden pas armii krajowej jest wtedy zakorkowany olbrzymia ilosc samochodow czeka na wjazd na slocine
I tu faktycznie lepiej nie będzie, raczej tylko gorzej patrząc na intensywne zabudowywanie się tamtych terenów.
Najpoważniejszym problemem są zatory na Ignacego Paderewskiego (przepustowość, droga zbiera ruch ze Słocińskiej, Rocha, Wieniawskiego, Paderewskiego i pobocznych) i włączenie się Armii Krajowej (a następnie najczęściej na zawrotkę na AK) - rano spokojnie można stracić na tym odcinku 15 minut.
Dużo gorzej jest w drodze powrotnej, pomiędzy 15-17 tworzą się na ul. Paderewskiego takie zatory, że często żeby niego wjechać stoi się już na Armii Krajowej, a potem wężykiem np. 15 minut do skrzyżowania ze światłami ze Słocińską i Wieniawskiego. Również problemem jest korek na Witolda, spowodowany trudnościami we włączenie się w zakorkowaną Paderewskiego.
Tak liczne osiedle z docelowo kiedyś tysiącem mieszkań , wjazdem/wyjazdem na ul.Paderewskiego to nic dobrego, ani dla zakorkowanej w godzinach szczytu ul.Paderewskiego ani dla mieszkańców tego osiedla.
Na mapach Targeo albo Google można samodzielnie sprawdzić jak rozkłada się ruch w poszczególnych godzinach. W pewnym zakresie oddaje sytuacje. Ci którzy tamtędy jeżdżą mają jeszcze lepsze wyobrażenie.
Rano:
Po południu