Rzeszów - Kolejka nadziemna

Nieukończone projekty komunikacyjne

Re: Rzeszów - Kolejka nadziemna

Postautor: Nikoś » 08 sie 2018, 19:06

porteño pisze:Rzeszów nigdy tramwaju miał nie będzie, to by dopiero było marnotrawstwo pieniędzy w środek transportu rodem z lamusa.
To widać cała Europa cofa się w rozwoju jeśli budują nowe sieci tramwajowe lub rozbudowują obecne :lol:
Ole pisze:W Olsztynie tramwaje były od 1905 do 1965 więc mieli ulice i infrastrukturę prawie gotową jak je reaktywowali w 2015 roku.
i przez tyle lat dróg nie remontowali ? :mrgreen: nieźle tylko czekali aż tramwaj wróci. Wiele ulic własnie teraz zostało przebudowanych/ przystosowanych do obsługi tramwaju
Ole pisze:Kolejka naziemna to realnie jedyna sensowna koncepcja a czy uda się ją zrealizować to już czas pokaże
tak a potem zawalimy miasto słupami co pare metrów które zostaną szybko ozdobione grafiiti i będzie piknie :D
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 59263.html czy coś takiego jak w tym artykule jest super i mega lepsza od tramu ? NIE
Rzeszów to niech wpierw się weźmie za komunikacje autobusową bo kuleje, sam tabor to nie wszystko jeśli nie ma oferty dostosowanej do potrzeb pasażera. A dopiero potem można marzyć o kolejkach parkowych czy latających dywanach :twisted:
Nikoś
Maniak
Maniak
 
Posty: 2322
Na forum od: 05 wrz 2015, 12:09

Re: Rzeszów - Kolejka nadziemna

Postautor: porteño » 08 sie 2018, 23:40

Nikoś pisze:To widać cała Europa cofa się w rozwoju jeśli budują nowe sieci tramwajowe lub rozbudowują obecne :lol:
Kolizyjne linie tramwajowe to Europa usuwa, a nie rozbudowuje, otwórz oczy.
porteño
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 1022
Na forum od: 24 lip 2014, 18:02

Re: Rzeszów - Kolejka nadziemna

Postautor: konradp » 09 sie 2018, 0:27

Możesz porteno podać które miasta rezygnują z transportu tramwajowego ?
Moje pytanie jest również takie, jeżeli rezygnują to na rzecz jakiego transportu ? Z tego co wiem to chyba nie na monoraila...
Awatar użytkownika
konradp
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 748
Na forum od: 24 sty 2018, 17:28

Re: Rzeszów - Kolejka nadziemna

Postautor: flyRZE » 09 sie 2018, 0:40

Urząd miasta jest nieudolny w kwestii wybudowania ścieżek rowerowych przy mostach, nie potrafi wybudować basenu olimpijskiego, lodowiska, stworzyć nowoczesnych przestrzeni miejskich innych niż plac z kostki betonowej, wybudować sensownej przestrzeni przystankowej, zobaczcie jak wyglądają przystanki na placu Wolnosci, zamiast jednej wielomodułowej wiaty, postawili sobie 2-3 osobne wiaty, obok kolorowe kioski każdy z innej parafii...... a Wy dyskutujecie na temat budowy monoraila w Rzeszowie, zejdźcie na ziemię.
flyRZE
Maniak
Maniak
 
Posty: 1315
Na forum od: 15 lip 2014, 11:42

Re: Rzeszów - Kolejka nadziemna

Postautor: MaciekContii » 09 sie 2018, 8:15

^^ paradoksalnie, nieudolność UM służy mieszkańcom w tych przypadkach: kolejka, rozbudowa Podpromia...
MaciekContii
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 517
Na forum od: 19 mar 2018, 12:25

Re: Rzeszów - Kolejka nadziemna

Postautor: gragar » 09 sie 2018, 11:32

Może przestańcie już wałkować temat tego transportu w mieście , bo znając realia to za naszego życia ani kolejki ani tramwajowej linii się nie doczekamy. :mrgreen: Walczące i zwalczające się grupy pseudo polityków w rządzie i radach miasta i tak się nie dogadają bo zawsze ktoś będzie przeciw a nawet za :lol:... Ot Polska cecha i natura.... i to tyle w temacie.
gaga
gragar
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 204
Na forum od: 16 lut 2016, 20:21

Re: Rzeszów - Kolejka nadziemna

Postautor: porteño » 10 sie 2018, 0:45

konradp pisze:Możesz porteno podać które miasta rezygnują z transportu tramwajowego ?
Moje pytanie jest również takie, jeżeli rezygnują to na rzecz jakiego transportu ? Z tego co wiem to chyba nie na monoraila...

Na przykład Amsterdam, gdzie mieszkam. Z roku na rok jest coraz mniej linii tramwajowych, a torowiska są sukcesywnie albo likwidowane, albo po prostu przestają być używane (jak choćby na Tussen de Bogen, Haarlemmer Houttuinen, De Lairessestraat, Cornelis Krusemansstraat, Amstelveenseweg, Gabriel Metsustraat, Johannes Vermeerstraat, Ruysdaelstraat, Albert Cuypstraat, Witte de Withstraat).
Na rzecz metra lub autobusów, a czasem i kolejki (takowa powstaje w niejednym mieście, przykładowo w Bolonii).
porteño
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 1022
Na forum od: 24 lip 2014, 18:02

Re: Rzeszów - Kolejka nadziemna

Postautor: konradp » 10 sie 2018, 10:33

I tutaj dochodzimy do sedna gdzie właśnie metro jest rozwiązaniem uniwersalnym. Dlatego u Ciebie w Amsterdamie możecie sobie pozwolić na likwidację torowisk bo macie inną, lepszą alternatywę. Tak samo w innych miastach gdzie funkcjonuje metro.
Przykład Bolonii jest nieadekwatny bo celem tej instalacji ma być połączenie lotniska z dworcem głównym. Nie ma przewidzianych stacji pośrednich.
Sam uważam monorail za mocno wątpliwy pomysł. Podobnie tramwaje sobie ciężko wyobrazić jako transport który nie będzie generował problemów.
Zaproponowana trasa monoraila przez Ratusz to jest bardzo słaby pomysł. Traci się całkowicie walory takiego transportu. Dlatego uważam jeżeli miałaby powstać to musiałaby wyglądać w taki sposób:
Zdjęcia
Ogólna koncepcja: Jak najszybszy transport na odległe krańce miasta. Stacje zaznaczone na niebiesko.
Stacje miałby być bardzo mocno skomunikowane autobusami aby zbierać pasażerów z dalszych odcinków miasta. Przestrzeń wewnątrz ringu również musiałaby być skomunikowana autobusami ale to już byłyby wtedy dużo krótsze przejazdy. Oczywiście to założenie uwzględnia dobre skomunikowanie tych dwóch rodzajów transportu. Na moje oko wygląda to na zbyt duży koszt jak na nasze miasto. Tak samo to rozwiązanie ma pewne wady ponieważ nie jesteśmy aż tak dużym miastem aby budować taki duży ring. Jednak budowa mniejszego mija się z celem.
Uprzedzam hejterów i pieniaczy, że nie jestem specjalistą i mam świadomość, że moje założenia mogą być błędne. Tak samo jest to ogólny szkic a nie dokładna koncepcja, proszę mieć to na uwadze !
Dlatego jeżeli chcemy mówić o przyszłościowym transporcie to wg. mojej opinii nie jest nią monorail ani tramwaj jak ktoś tam wsponiał. Jest to metro. Ale wszyscy wiemy że to nierealne....
Awatar użytkownika
konradp
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 748
Na forum od: 24 sty 2018, 17:28

Re: Rzeszów - Kolejka nadziemna

Postautor: Arrival » 10 sie 2018, 10:49

Niektóre rzeczy, które piszesz są spoko, ale ta koncepcja ze zdjęcia jest beznadziejna - sorry :). Zdublowałeś obwodnicę i... tyle. Komu ma ona odmienić komunikację w mieście?
Często jestem na Strażackiej, Projektancie czy Wilkowyji. Jeśli ze św. Kingi czy bł. Karoliny dojadę do obwodnicy samochodem to do rynku mam ile? 5 min? Nie chce mi się parkować i przesiadać. Podobnie autobusem. Jeśli ktoś już z ościennych miejsc dojedzie do obwodnicy autobusem to po co mu przesiadka np. w okolicy Pobitna dalej na dworzec. Przystanek przy miasteczku polibudy - gdzie studenci mają z niego jechać? Na imprezę na rynku czy na uczelnię? ;) Jedynie dworzec zostaje.

Budując monorail (czy cokolwiek innego) jak na zdjęciu, po prostu dodajemy kolejne środki transportu w świetnie zlokalizowanym rejonie. Wszystko w ramach ringu obwodnicy jest już dobrze skomunikowane i nie potrzebuje większej poprawy. W ramach "wnętrza" obwodnicy powinniśmy raczej zachęcać ludzi do chodzenia/pedałowania bo odległości są symboliczne. Sensowna trasa to właśnie np. projektant<->wilkowyja albo okolice Paderewskiego<->100-lecia/skyres. Taki transport ma zachęcić ludzi do odpuszczenia sobie samochodów i nie pojawiania się w okolicy obwodnicy autem. Nikt rozsądny się nie przesiądzie z Wilkowyji do monoraila jeśli do stacji jedzie 10 min a potem ze stacji 3 minuty. Chyba, że wjazd i parkowanie wewnątrz obwodnicy wyniesie go 20-30-50 zł - wtedy tak ;).
Awatar użytkownika
Arrival
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 720
Na forum od: 16 lis 2014, 13:59
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Rzeszów - Kolejka nadziemna

Postautor: konradp » 10 sie 2018, 11:20

Nie będę bronił koncepcji bo sama ma wady ale chciałem sprokurować tutaj dyskusję i pytanie. Czy każda trasa monorailu będzie odpowiednia ? Jeżeli zrobimy cross przez okolice śród-miasta to pojawiają się problemy jak poprowadzić ją przez tak zagęszczony teren i jak to wpłynie na estetykę w centrum miasta. Jeśli koncepcja ringa, to pojawiają się wady które wymieniłeś. Jak zrobimy mały ring to tracimy na zaletach i projekt staje się wątpliwy ekonomicznie.
Wydaje mi się, że tak duża liczba wątpliwości i tak duży koszt jaki się wiąże z realizacją tego projektu daje duże podstawy do jego porzucenia. Tak samo alternatywa w postaci tramwajów jest również wątpliwa, miasto nie jest przygotowane pod taką infrastrukturę.
Awatar użytkownika
konradp
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 748
Na forum od: 24 sty 2018, 17:28

PoprzedniaNastępna

Wróć do Inwestycje niezrealizowane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości