Strona 55 z 59

Re: [Śródmieście] Przebudowa ciągów ulic 3. Maja, T. Kościus

Post: 29 mar 2024, 22:25
autor: abrakadabra
Liczę że pootwierają się tam fajne knajpki tak jak na 3-go maja. Może jakieś ogródki. Wtedy ulica zaczęłaby tętnic życiem.

Re: [Śródmieście] Przebudowa ciągów ulic 3. Maja, T. Kościus

Post: 30 mar 2024, 11:28
autor: Patryk M
bystry pisze:Bardzo sprawnie im to idzie, do wakacji większość prac powinna być skończona, przynajmniej do skrzyżowania z ul. Kopernika.

Całość trochę dłużej:

Na finalne efekty i nową, piękną Grunwaldzką mieszkańcy będą musieli poczekać jeszcze do końca września tego roku, bo wtedy planowane jest zakończenie prac.

https://rzeszow24.info/wiadomosci/trwa- ... VyKBREJnX2

Re: [Śródmieście] Przebudowa ciągów ulic 3. Maja, T. Kościus

Post: 30 mar 2024, 13:40
autor: bystry
Czas powoli zabierać się za pozostałe deptaki i usuwanie samochodów z centrum, Jagielońska, Fircowskiego, Zamkowa, wszystkie do skrzyżowania z Zygmuntowską powinny być zamknięte dla samochodów i przebudowane na wzór ul. 3 Maja, Kościuszki i Grunwaldzkiej. Widok zaparkowanych samochodów, w szczególności na ul. 3 Maja na wysokości banków czy w okolicach radia jest odrażający.

Na pewno zamknięcie Matejki na czas remontu pokazało jak ważne jest zamknięcie tej ulicy trwale i zrobienie z niej deptaka. Ul. Słowackiego od skrzyżowania z ul. Króla Kazimierza powinna być wyłączona z ruchu i przebudowana podobnie aż po ulicę Moniuszki, modernizacja i wyłączenie z ruchu powinna obejmować również cały plac Farny. W trakcie tego remontu, w jakiś wieczorny weekend spacerowałem po Matejki, to był piękny widok widząc spacerujących ludzi po całej ulicy, jak w mieście turystycznym przez chwilę się poczułem.

Dzięki takim zabiegom mielibyśmy kawałek fajnego starego miasta, które zaczęło by mieć bardziej rozrywkowy i turystyczny wymiar.

O tym chyba mało kto mówi i taki pomysł podsuwał ale warto byłoby przebudować i wyłączyć z ruchu całą ulicę Bernardyńską, kompleks Bernardynów to bardzo cenny zabytek Rzeszowa, zrobienie deptaka w tym miejscu, który wychodziłby na wprost tego kompleksu było by świetną sprawą ale niestety kosztowną, trzeba by powrócić do koncepcji, o której kiedyś było głośno a mianowicie zrobienia parkingu w miejscu boiska szkoły podstawowej nr 1 i boiska na jego dachu. Żeby ten deptak miał sens to trzeba by wejść w partnerstwo publiczno-prawne i zrobić coś z budynkiem NOT, szmateksem przy Bernardyńskiej czy kamienicami na rogu Sobieskiego i Bernardyńskiej. Okolice Kompleksu Bernardynów i UW mają duży potencjał ale zabudowa o której wspomniałem skutecznie go hamuje ;/

Budynek NOTU czy sama Bernardyńska to byłoby dobre miejsce pod ulicę handlową, czy wręcz niewielki dom handlowy w miejscu NOT-u ale z dobrymi markami a nie byle czym.

Re: [Śródmieście] Przebudowa ciągów ulic 3. Maja, T. Kościus

Post: 30 mar 2024, 17:16
autor: PanKrzychu
Generalnie zgoda, chociaż nie wiem, czy parking pod boiskiem szkolnym jest warty zachodu. Ja uważam, że trzeba po prostu do planów rewitalizacji hali targowej i okolicy dopisać balcerka i to pod nim zrobić parking, być może to nawet w pierwszej kolejności. W tamtych planach pod szczękami albo halą też jest parking podziemny, który zbierze trochę samochodów z centrum. Ewentualnie rozważyć jeszcze raz parking dwupoziomowy na podpromiu (tam można by nie jedno boisku na dachu zrobić ;) ) Takie trzy duże parkingi dookoła całego śródmieścia powinno wystarczyć na zebranie większości samochodów z centrum.

Co do ulic do zamknięcia dla samochodów to oczywiście jeszcze te z planów właśnie rewitalizacji hali targowej, czyli Mickiewicza i Gałęzowskiego.

Re: [Śródmieście] Przebudowa ciągów ulic 3. Maja, T. Kościus

Post: 30 mar 2024, 19:02
autor: littlemonster00
Jeszcze żeby ktoś pomyślał o zaprojektowaniu słupków ulicznych, tak żeby w całym śródmieściu były w jednym stylu i żeby nie były to rurki z plastikową nakładką jak dotychczas. Warszawa, Wrocław, Kraków i wiele innych miast ma słupki z logiem/herbem.
Otworzono ten pseudo plac przed dworcem i cała ulica wzdłuż jest zastawiona autami.

Re: [Śródmieście] Przebudowa ciągów ulic 3. Maja, T. Kościus

Post: 30 mar 2024, 21:49
autor: konradp
Widzę tutaj nadal marzenia i dysputy o parkingach podziemnych w centrum przy jednoczesnej chęci redukcji tych samochodów z centrum. Absurd.

Re: [Śródmieście] Przebudowa ciągów ulic 3. Maja, T. Kościus

Post: 30 mar 2024, 23:17
autor: PanKrzychu
Dlaczego parking na balcerka na np. na 100 samochodów przy jednoczesnym usunięciu z okolicy miejsc parkingowych przy ulicach miałby kolidować z chęcią redukcji samochodów z centrum? Na samej Bernardyńskiej parkuje na oko około 50 samochodów. Dodaj do tego trochę ze Słowackiego, Jagiellońską, Fircowskiego, Zamkową i ten parking nie będzie nawet na połowę tego, co zostałoby wyrzocone z chodników.

Re: [Śródmieście] Przebudowa ciągów ulic 3. Maja, T. Kościus

Post: 31 mar 2024, 8:34
autor: Ole
Nie odchodźmy od tematu.

Re: [Śródmieście] Przebudowa ciągów ulic 3. Maja, T. Kościus

Post: 31 mar 2024, 10:05
autor: konradp
Odpowiem i nie odchodzę od tematu.
Przed UW jest parking. Przed dworcem PKP mamy parking. Obok III LO miasto planuje parking wielopoziomy ale jest już tam parking. Na podpromiu parking. A tutaj dyskusje nadal jak jeszcze powiększyć bazę parkingową.

Jeśli chcesz usuwac samochody z centrum to redukujesz parkingi, a nie zachęcasz budową kolejnych właśnie do wjeżdżania.
Przestańcie myśleć w kategoriach "jak dojadę swoim passatem". Podobno myślicie o rozwoju miasta a takie pomysły właśnie skutrcxnie uwsteczniają miasto.
Kolejnym "wspaniałym" pomysłem będzie poszerzanie ulic do 4pasów bo to niby ma rozwiązać problem korków. Wszystkie tecbledy popelniano 40lat temu w bardziejcrozwinietych krajach I niektórzy chcą abyśmy tą samą ścieżkę przeszli. Powodzenia.

Re: [Śródmieście] Przebudowa ciągów ulic 3. Maja, T. Kościus

Post: 31 mar 2024, 11:21
autor: littlemonster00
To są dobre przykłady odwracania głupich błędów z lat 70, króre ktoś w Rzeszowie w 2024 pragnie popełniać:

IMG_9447.jpeg
IMG_9447.jpeg (187.98 KiB) Przeglądany 701 razy

W Utrechcie przywrócono kanał, który był tam przed autostradą.


IMG_9450.jpeg
IMG_9450.jpeg (339.16 KiB) Przeglądany 701 razy

W Dusseldorfie ulicę poprowadzono pod ziemią.